۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۵۸۷۹۵
حجت الاسلام ذوالنوری:

صالحی امیری سنخیتی با وزارت ارشاد ندارد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رضا صالحی امیری پس از خطبه‌های 29 خرداد رهبر انقلاب در سال 88 نامه‌ای را در حمایت از فتنه‌گران نگارش کرده است.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر امروز سه‌شنبه 11 آبان در مخالفت با سید رضا صالحی امیری جهت تصدی پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امروز شاهد بودیم در بیان ناطقین افرادی را محکوم کردند که در هیچ مرجع قانونی یک برگ علیه آنها صادر نشده است، با یک بام و دو هوا نمی‌شود قضاوت کرد.

وی افزود: هیچ جای قانون نگفته که رییس جمهور لج کند و 3 ماه صبر کند، اگر وزیری رای نیاورد همان فردا رییس جمهور می‌تواند وزیر بعدی را معرفی کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رهبر انقلاب همواره معیشت و اقتصاد را در اولویت می‌دانند، پس ابتدا می‌شود به این دو موضوع توجه کرد و اگر فرهنگ را در اولویت بعدی دید، محکوم به ضد انقلاب بودن نشد.

حجت الاسلام ذوالنور درباره گذشته افراد سیاسی، ابراز داشت: باید توجه داشت امام راحل میزان را حال فعلی افراد می‌دانتستند، پس اگر حرفی امروز زده می‌شود، انکار گذشته افراد نیست. در صدر اسلام نیز بسیاری از افراد در بالاترین سطح خدمت به اسلام داشتند و بعدها منحرف شدند.

وی یادآور شد: در جلسه دیروز فراکسیون روحانیت با سه وزیر، مطالبی را مطرح کردم، تا دیروز نیز بنای مخالفت نداشتم، اما آقای صالحی امیری و 8 نفر دیگر به آقای اژه‌ای نوشتند که پس از خطبه‌های رهبر انقلاب در 29 خرداد نوشته شده است، آقای صالحی امیری ابتدا آن نامه را انکار کرد، بعد گفت آن نامه تعرض به نظام و ولایت و حمایت از فتنه نبود.

وی افزود: بنده آن نامه را مطالعه کردم و پس از آن احساس کردم که باید مخالف صحبت کنم، زیرا در آن نامه برخی از آقای صالحی امیری در برابر فتنه سکوت کرده است، این نوع سکوت‌ها مردم را دچار ابهام و تردید می‌کند.

حجت الاسلام ذوالنوری با انتقاد شدید از فتنه‌گران، بیان داشت: 
اینکه عده‌ای می‌گویند پس فتنه کی باید تمام شود؟ باید به این افراد گفت تا وقتی عده‌ای در مسیر فتنه هستند و اعلام برائت نمی‌کنند، جریان فتنه ادامه دارد. رهبر انقلاب نیز مکررا به جریان فتنه و حساسیت‌های آن تاکید داشته‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: امروز عده‌ای می‌خواهند بر فتنه سرپوش بگذارند، در این خصوص نمی‌شود بی تفاوت بود، زیرا در زمان فتنه همه سران استکبار و رسانه‌های آنها از سران فتنه حمایت کردند.

وی گفت: اگر رهبر را فصل الخطاب می‌دانیم، چرا باید پس از خطبه 29 خرداد 88 نامه‌ای بر خلاف منویات نظام و رهبر انقلاب بنویسیم؟ در این نامه حرکت فتنه‌گران کاملا توجیه شده است، از تمام فتنه‌گران نیز دفاع شده است. باید پرسید این نامه اگر دفاع از فتنه نیست، چه نامی می‌توان بر آن گذاشت؟

حجت الاسلام ذوالنوری در پایان، گفت: آقای صالحی امیری سنخیتی با وزارت ارشاد و فرهنگ ندارد، زیرا در سوابق وی بیشتر کارهای اطلاعاتی و اقتصادی دیده می‌شود./856/پ202/ج

ارسال نظرات