۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۵۸۹۹۲
امام جمعه دامغان:

جدایی دین از سیاست کج فهمی برخاسته از دسیسه‌های استکبار جهانی است

امام جمعه دامغان با نفی تفکراتی که داشتن بینش سیاسی را برای افراد جامعه مضر می‌دانند، سیاست مبتنی بر صدق، ایمان و عقلانیت را برای مسلمانان و شیعیان ضرورت دانست و گفت: دروغ و حیله در سیاست علوی راه ندارد.
امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان صبح امروز در نشستی با نخبگان سیاسی و اجتماعی این شهرستان در محل سالن جلسات مصلی امام خمینی(ره)، با تبیین نقش مهم نماز جمعه در جامعه اسلامی، اشاعه ارزشهای اسلامی و توجه به سنتهای نیکو، جلوگیری از بی عدالتی، پیگیری مطالبات مردمی، کمک به همنوعان، افشای توطئه‌های دشمن و خودداری از تفرقه افکنی را از مهم ترین کارکردهای این نهاد الهی، عبادی و سیاسی برشمرد.

امام جمعه دامغان در این جلسه با تبیین رویکردها و کارکردهای کمیته سیاسی اجتماعی ستاد جدید نماز جمعه شهرستان دامغان اظهار داشت: سیاست شیعه برپایه سیره علوی است و در آن دروغ و حیله راه ندارد، اما مکتب تشیع دوری از سیاست روز را برای افراد جامعه اسلامی به ویژه نخبگان نمی پسندد؛ از مهمترین ضروریات داشتن بینش سیاسی تشخیص حق و باطل است.

وی با بیان اینکه "ساسة العباد" در کلام شریف امام هادی(ع) و پرداخت سیره اهل بیت(ع) به ضرورت سیاست مبتنی بر صدق و عقلانی در مواجهه سیاست‌های ضد دینی دشمنان اسلام خاطر‌نشان کرد: در جامعه شیعی همه مردم باید از بینش سیاسی مطلوبی برخوردار باشند، زیرا سیاست ما عین دیانت ما است و تصور جدایی دین از سیاست یک کج فهمی بر خاسته از دسیسه‌های استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین جیرانی رییس ستاد جدید نماز جمعه دامغان نیز در این نشست با تکیه بر تبیین جایگاه این فریضه عبادی سیاسی گفت: اسلام برای سه اجتماع اهمیت ویژه ای قائل، نماز جماعت اجتماع مهم روزانه، اجتماع نورانی هفتگی نماز جمعه و کنگره عظیم حج به عنوان اجتماع سالانه که خلل و تعطیلی هریک از آنها ضربه به دین وارد می کند.

وی با اشاره به نزول یک سوره نورانی قرآن کریم در باب نماز جمعه و بیش از 300 روایت شریف درباره اهمیت این فریضه عبادی و سیاسی، اظهار داشت: خداوند رحمان 35 نماز را بین دو جمعه بر انسان‌ها واجب نموده و از بین آنها تنها یک نماز است که خداوند واجب کرده به جماعت خوانده شود و آن نماز جمعه است.

رییس ستاد جدید نماز جمعه دامغان با اشاره به اینکه فریضه نورانی نماز جمعه تنها نمازی است که خداوند واجب فرموده به جماعت خوانده شود، افزود: همه ما باید هدف خود را پررنگ‌تر کردن این فریضه الهی در جامعه قرار دهیم، رسانه‌های جمعی تشویق و ترغیب جهت حضور و تبیین جایگاه نماز جمعه در فرهنگ اسلامی و شیعی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند./202/977/ب1

ارسال نظرات