۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۵۹۶۶۷
به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛

همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت برگزار می شود

حجت الاسلام کاشانی از برگزاری اولین همایش مطالعات تطبیقی اسلام ومسیحیت با رده ISC در ایران خبرداد و گفت: هدف ما از این همایش ضمن گسترش اخلاق در جامعه این است که بتوانیم برتری های آموزه های اخلاقی اسلام نسبت به سایر ادیان را نشان دهیم.
مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت

حجت الاسلام محمد کاشانی، دبیر همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری اولین همایش مطالعات تطبیقی اسلام ومسیحیت با رده ISC در ایران خبرداد.

وی با اشاره به این که این همایش در حوزه اخلاق و سبک زندگی در مباحث اسلام و مسیحیت برگزار می شود، گفت: این همایش در چهار محور شبهه شناسی چالشی انتقادی مسیحیت، مقایسه تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت، چالش های اجتماعی معاصر از دیدگاه اسلام و مسیحیت و تکنیک ها تبشیری در اسلام و مسیحیت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش ابراز داشت: هدف ما از این همایش ضمن گسترش اخلاق در جامعه این است که بتوانیم برتری های آموزه های اخلاقی اسلام نسبت به سایر ادیان را نشان دهیم که تا کنون کمتر با این دید به موضوع اخلاق نگاه شده است و این که ادیان مختلف در حوزه اخلاق و سبک زندگی چه مشترکات و چه تفاوت هایی دارند.

وی افزود: ما در این همایش بیشتر به دنبال این هستیم که ذهن نخبگان ادیان را به مباحث تطبیقی متمایل کنیم و بتوانیم اشتراکات و اختلافات ادیان را به صورت مبسوط بیان کنیم.

دبیر همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت با بیان این که همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت زیر مجموعه مؤسسه استناد علمی جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: مقالاتی که در این همایش پذیرفته شود رده ISC  را دریافت خواهند کرد که برای محاسبه رتبه علمی در دانشگاه ها حائز اهمیت است.

وی با بیان این که این همایش 29 بهمن ماه 95 در قم برگزار خواهد شد، افزود: کسانی که مقالاتی در موضوعات فوق دارند می توانند با ارسال آثار خود تا 30 آذر ماه 95 به آدرس دبیرخانه این همایش به نشانی قم، 30 متری هنرستان، کوچه 39، مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، کد پستی 3715953113 ارسال کنند و به آثار برتر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد./843/302/ب3

ارسال نظرات