۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۶۰۰۳۱
در جلسه اخلاق در خانواده مطرح شد؛

تربیت درست سبب استحکام خانواده می شود

حجت الاسلام جعفری پیرو گفت: نتیجه رفع تعارض و مشکلات در زندگی بزرگ منشی و عزت نفس و عیب پوشی و انتقاد سازنده است که مهارت های زندگی و خانواده را ارتقا می دهد.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی جعفری نسب استاد حوزه علمیه قم در جلسه اخلاق در خانواده که صبح امروز در مدرسه آخوند برگزار شد با اشاره به اهمیت اهتمام متقابل در خانواده اظهار داشت: احترام در خانواده حرف اول را برای ایجاد ارتباط سالم می زند.

وی خاطرنشان کرد: احترام؛ اقتدار و هیمنه را در خانواده را حفظ می کند و رعایت شئونات افراد بزرگتر در خانواده سبب حفظ کیان و احترام بین افراد در خانواده است.

حجت الاسلام جعفری پیرو ابراز داشت: یکی از عوامل استحکام خانواده تربیت درست است که تربیت دینی، پاسداشت حقوق و رعایت احترام تقویت کننده این امر است.

وی با اشاره به نشانه های خانواده ثبات یافته گفت: نخستین نشانه بینش تکاپویی است ولی خانواده متزلزل بصیرت و بینش درست ندارد و تصمیم درست نمی گیرد.

استاد حوزه علمیه گفت: تبادل عاطفی نشانه دوم خانواده ثبات یافته است، تبادل عاطفی در همه دوران زندگی ادامه داد و خانواده باید نسبت به هم رفتار محبت آمیز داشته باشند ولی در خانواده های متزلزل نسبت به این موضوع انجام داد.

وی ادامه داد: سومین نشانه مثبت گرایی است و نشانه بعد تفاهم است و پنجمین نشانه همگرایی در خانواده است که این امور سبب تعالی خانواده در عرصه های مادی و معنوی می شود.

حجت الاسلام جعفری پیرو گفت: نتیجه رفع تعارض و مشکلات در زندگی بزرگ منشی و عزت نفس و عیب پوشی و انتقاد سازنده است که مهارت های زندگی و خانواده را ارتقا می دهد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت موضوع اخلاق در خانواده ابراز داشت: تکامل خانواده در گرو درک متقابل زوجین است و این امر منوط به تصمیم افراد برای حل مشکلات برای زوجین است./202/979/ب1

ارسال نظرات