۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۶۰۰۳۳
مدیر حوزه علمیه آخوند همدان:

ورود حوزه های علمیه در عرصه مشاوره ضروری است

حجت الاسلام خزایی گفت: مشاوره و روانشناسی از امور بسیار مهم در جامعه است که حوزه های علمیه با رویکرد دینی باید به آن ورود کنند.
مشاوره مشاوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام جهانشیر خزایی مدیر مدرسه آخوند ملاعلی همدانی در حاشیه برگزاری دوره روانشناسی و مشاوره در مدرسه ایت الله اخوند ملاعلی همدانی که صبح امروز برگزار شد ابراز داشت: مشاوره و روانشناسی از امور بسیار مهم در جامعه است که حوزه های علمیه با رویکرد دینی باید به آن ورود کنند.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت های هفت گانه زن و مرد گفت: تفاوت در جنسیت، تفاوت در موفقیه و کامیابی، تفاوت در مواجهه با تنش، تفاوت در توجه و حمایت، تفاوت در ابراز احساسات و تفاوت در نگرش از تفاوت های میان زوجین است.

حجت الاسلام خزایی بیان کرد: مرد این توان را دارد که افکار خود را جمع بندی می کند ولی زن این توانایی را به دلیل جزیی نگر بودن ندارد و مشکلات فراوانی را در پیش روی خود حس می کند.

وی با اشاره به اهمیت درک متقابل میان زن و مرد گفت: انتخاب زمان و شرایط مناسب در برطرف کردن مشکلات میان زن و مرد بسیار مهم است و زوجین باید به این مهم توجه داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه آخوند در ادامه افزود: سکوت برای زن بسیار آزار دهنده است و مرد و زن باید درباره هیجات روانی خود با هم صحبت کنند و به درک متقابل برسند.

وی افزود: بیان عاشقانه، زبان کادو و بیان احسات از راه های بیان عشق میان زوجین است که باید زوجین با توجه به تفاوت میان نگرش خود به بیان احساسات بپردازند.

حجت الاسلام خزایی ابراز داشت: مردان کلی نگر و زنان جزیی نگر هستند و وجود این ویژگی در میان زنان و مردان به نوعی یک مزیت است که زوجین را مکمل یکدیگر می سازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موفقیت زن در ایجاد ارتباط صمیمی در اطرافیان است و برای مرد حس مفید بودن جامعه است و وجود این ظرافت ها در خانواده اهمیت توجه به مشاوره و روان درمانگری را گوشزد می کند./202/979/ب1

ارسال نظرات