۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۶۰۷۶۱
با حضور دو تن از مراجع تقلید؛

اختتامیه همایش صدف کوثر در قم برگزار می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های همایش صدف کوثر پرداخت و گفت: اختتامیه این همایش با حضور و سخنرانی دو مرجع تقلید، حضرت آیت الله جوادی آملی و حضرت آیت الله مکارم شیرازی در قم برگزار می‌شود.
حجت الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص)، پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی صدف کوثر که در سالن شهید صدر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ع) برگزار شد، به جایگاه و شخصیت حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه(س) در طول زندگی غریب و مظلوم بوده است و وی در زمانی که هیچ فردی از مکتب پیامبر اسلام(ص) حمایت نمی‌کرد، این زن حامی واقعی رسول اکرم(ص) بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: حضرت آیت الله سبحانی درباره شخصیت حضرت خدیجه(س) بیان کرده است که 3 سال گرسنگی و تشنگی شعب ابیطالب سبب فوت وی شده است، بنابراین شکنجه‌ها و سختی‌های شعب ابیطالب سبب فوت شده است.

دبیر عملی همایش صدف کوثر ابراز کرد: حضرت خدیجه 25 سال با پیامبر اکرم(ص) در دوران قبل اسلام و بعد از اسلام زندگی کرده است و تمام ثروت خویش را برای ترویج اسلامی تقدیم کرده است و رسول اکرم(ص) درباره شخصیت وی فرمودند که هیچ زنی همانند حضرت خدیجه(س) وجود ندارد.

وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه و شخصیت حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: رهبر معظم در رهنمودی فرموده است که حضرت مادر 12 امام است، زیرا حضرت امیرمؤمنان(ع) نیز در دامن وی تربیت شده است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) در ادامه سخنانش به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های همایش صدف کوثر پرداخت و بیان کرد: طرح و برنامه‌ریزی‌های این همایش از سال گذشته تدوین شده است، در راستای اجرای این همایش تاکنون با 8 تن از مراجع عظام تقلید دیدار داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه همایش ملی صدف کوثر از سوی جامعه المصطفی(ص) با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، گفت: این همایش از سه کمیته علمی، اجرایی و سیاستگذاری تشکیل شده است، دبیر علمی این همایش حجت الاسلام رفیعی، دبیر اجرایی آن دکتر دهقان و شورای سیاستگذاری به سرپرستی دکتر زارع‌پور است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به مقالات رسیده به همایش صدف کوثر  اشاره و بیان کرد: 120 مقاله دبیرخانه عملی این همایش رسیده که 30 مقاله برگزیده شده است و چهار مقاله برتر در اختتامیه این همایش ارائه می‌شود.

وی به چاپ موسوعه حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: موسوعه 4 جلدی حضرت خدیجه(س) با عنوان صدف کوثر  از سوی دبیرخانه همایش صدف کوثر با همکاری مؤسسه انتشارات دارالحدیث تدوین و منتشر می‌شود.

دبیر علمی همایش صدف کوثر ابراز کرد: همزمان با شروع این همایش، از سوی شهرداری قم میدانی به نام حضرت خدیجه(س) در شهر مقدس قم نام‌ذاری می‌‌شود و همچنیین لوگوی این همایش به صورت المان شهری طراحی و در این میدان نصب می‌‌شود.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ع) عنوان داشت: تاکنون سه پیش نشست همایش صدف کوثر در جامعةالزهرا، حوزه علمیه خواهران و بنت‌الهدی برگزار شده است.

وی به برنامه‌های اختتامیه این همایش اشاره کرد و گفت: اختتامیه این همایش روز دوم دی ماه امسال در نوبت صبح و بعدازظهر در مدرسه امام خمینی(ره) و جامعة الزهرا(س) قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه این همایش با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز می‌شود، افزود: همایش صدف کوثر با حضور و سخنرانی دو تن از مراجع تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی و جوادی آملی انجام می‌شود و  همچنین برخی از مراجع و علمای دیگر نیز در این همایش شرکت می‌کنند.

دبیر علمی همایش صدف کوثر در بخشی دیگر از سخنانش بر لزوم اطلاع‌رسانی همایش‌های دینی تأکید و ابراز کرد: پایگاه اطلاع رسانی صدف کوثر و  سخن، تمام  اخبار همایش صدف کوثر را اطلاع رسانی می‌کنند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) بیان کرد: این همایش از شبکه سوم صدا و سیما به صورت مستقیم پوشش خبری داده می‌شود و همچنین میزگرد علمی و مصاحبه‌ای درباره همایش صدف کوثر در یکی از شکبه‌های صدا و سیما پخش میشود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه اطلاع رسانی از همایش‌های مذهبی سبب ترویج فرهنگ دینی در جامعه می‌شود، گفت: از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های ملی انتظار داریم که اطلاعرسانی مناسب از دستاوردهای، مطالب و جزئیات همایش صدف کوثر  را ارائه دهند./998/202/ب2

ارسال نظرات