۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۶۰۸۰۷
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت كشور مطرح كرد؛

لزوم جدي گرفتن بيمه زائران اربعين حسيني

نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت كشور بر لزوم جدي گرفتن بيمه زائرين اربعين حسيني تأكيد كرد و با اشاره به حادثه اخير سامرا، گفت: بيمه شدن زائران اربعين حسيني حتي اگر اجباري شود بايد انجام شود تا در صورت بروز حادثه اي بتوانند از خدمات بيمه اي بهره شوند و با مشكلات جدي دارو و درمان رو به رو نشوند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسکر امروز در حاشيه همايش مبلغان اربعين حسيني شهرستان كاشان در تالار آزادي در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در حال حاضر با تلاش هاي انجام شده زمينه براي اعزام زائران اربعين حسيني فراهم شده است تا در كنگره بين المللي اربعين حسيني شركت كنند.

وي با اشاره به اقدامات بسيار ارزشمندي كه طي ماههاي گذشته براي اعزام زائران اربعين حسيني انجام شده است، گفت: براي اعزام زائران اربعين حسيني كميته هاي مختلف تشكيل شده است كه دو كميته فرهنگي با مسؤوليت بعثه مقام معظم رهبري و كميته اعزام به عهده سازمان حج و زيارت گذاشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسکر با تأكيد بر لزوم ثبت نام زائران در سامانه سماح براي اعزام به اربعين حسيني، گفت: از همه زائراني كه قصد حضور در مراسم اربعين حسيني را دارند درخواست مي شود قبل از اعزام نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام كنند تا براساس برنامه ريزي انجام شده اعزام ها انجام شده و از تراكم و ازدحام جمعيت در مرز جلوگيري شود و  اعزام ها با سهولت و كمترين زمان ممكن انجام شود.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت كشور همچنين بر لزوم جدي گرفتن بيمه زائران اربعين حسيني تأكيد كرد و با اشاره به حادثه اخير سامرا، اظهار داشت: بيمه شدن زائران اربعين حسيني حتي اگر اجباري شود بايد انجام شود تا در صورت حادثه اي بتوانند از خدمات بيمه اي بهره مند شوند و با مشكلات جدي دارو و درمان رو به رو نشوند.  

وي در ادامه مهمترين هدف زيارت اربعين را توسعه فرهنگ عاشورايي و ديني و مقابله با ظلم و ستم و استكبارستيزي دانست و گفت: هدف از پياده روي اربعين حسيني، ايجاد يك جبهه ضداستكباري و ضد ظلم و ستم در سطح بين المللي است تا از اين طريق همانطوري كه در پياده روي اربعين سال گذشته شعار «هيات من الذله» را به گوش جهانيان رسانيديم، امسال نيز شعار «اني حامي ابدا عن ديني» را به گوش جهانيان برسانيم.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسکر ابراز داشت: ما بايد از ظرفيت اربعين حسيني به گونه اي استفاده كنيم كه شور حسيني را تبديل به شعور ديني كنيم و اين خواسته امكان پذير است چرا كه اكثر شركت كنندگان در پياده روي اربعين جوانها هستند و شعارهاي عاشورا نيز شعارهاي تكان دهنده و بين المللي است.

وي با بيان اينكه امروز شبكه هاي اجتماعي بيداد مي ‌كنند و از اين راه به اسلام و تشيع ضربه مي زنند، اظهار داشت: در شرايطي كه شيعه دشمنان زيادي دارد در ادبيات و گفت‌وگوهاي خود مراقب باشيد تا از آن در فضاي مجازي بر عليه اسلام و تشيع استفاده نكنند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت كشور گفت: آنچه را كه تصور مي كرديم كه القائده و داعش براي ما تهديد جدي است، امروز تبديل به فرصت شده است به طوري كه مقامات و مسؤولان برخي از كشورها از ما خواسته اند در كشورهاي آنها شيعه را تبليغ كنيم، چرا كه ما متوجه شده ايم با شيعه مي شود تعامل داشت اما با وهابيت نمي توان تعامل داشت و آنچه كه امروز به عنوان تهديد جامعه مطرح است وهابيت است، بنابراين وقتي اين گونه به صراحت  اقرار مي‌كنند و راه را براي ما باز گذاشته اند، اگر از فرصتها استفاده نكنيم در آينده معلوم نيست چنين فرصتهايي فراهم شود.

شایان ذكر است، همايش اربعين حسيني با شعار «اني حامي ابدا عن ديني» ويژه روحانيان، مادحان و كارگزاران از سوی اداره حج و زيارت شهرستان كاشان در تالار آزادي دانشگاه كاشان برگزار شد./1307/202/ب2

ارسال نظرات