۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۶۱۰۵۷
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه:

خون سیدالشهدا رسالت پیامبر را احیا کرد

حجت الاسلام محمدی فخر با بیان اینکه اگر سیدالشهدا(ع) و قیام عاشورا نبود خبری از رسالت پیغمبر(ص) هم نبود، گفت: خون سیدالشهدا(ع) رسالت پیامبر (ص) را احیا کرد از این رو امروز مسئولیت سنگین ما زنده‌ نگه داشتن عاشورا است.
حجت الاسلام محمدی فخر

حجت الاسلام غلامحسین محمدی فخر، عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» را سوغاتی دانست که پیامبر(ص) در شب معراج برای اهل زمین هدیه آورد و ابراز داشت: حسین(ع) چراغ راهنما و کشتی نجات است، پیامبر(ص) در دو جا اهل بیتش را به عنوان کشتی معرفی می کند. هم در بحث مساله فضیلت نوح و هم در این روایت «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه».

امام جمعه جایزان تصریح کرد: بهترین بیان برای معرفی جهانی حضرت اباعبدالله (ع) این فرموده پیامبر(ص) است که می فرماید «حسین منی و انا من حسین» منتهی انا من حسین(ع) برمی‌گردد به اینکه اگر سیدالشهدا(ع) و قیام عاشورا نبود خبری از رسالت پیغمبر(ص) هم نبود و خون سیدالشهدا(ع) رسالت پیامبر(ص) را احیا کرد از این رو امروز مسئولیت سنگین ما زنده‌ نگه داشتن عاشورا است.

نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان با اشاره به کلام امام راحل که می فرماید عاشورا را زنده نگه دارید چون اگر عاشورا زنده نگه داشته شود اسلام زنده می‌ماند، افزود: ترسیم مساله اربعین در روایت ها بسیار آمده است که از جمله روایتی که خصایل مومن را معرفی می کند و یکی از خصلت های بارزی که برای مومن قلمداد می شود سفر اربعین برای زیارت سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام محمدی فخر با بیان اینکه سفر عشق از آن روز شروع شد که خدا مهر یکی بی کفن انداخت به میان دل ما، گفت: عشقی که ممزوج با عقل باشد یعنی شناختی که شناخت عاقلانه باشد و واقعاً عاشورا در بحث معرفی شیعه از اهلیت خاصی برخوردار است.

اجتماع بزرگ عاشورایی اجتماع شیعه های مخلص اهل بیت(ع) است

نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان با اشاره به اینکه اجتماع بزرگ عاشورایی اجتماع شیعه های مخلص اهل بیت(ع) است، گفت: در دوران صفوی هم شیعه گری بود و افراطی‌های آن هم همین صوفیانی می شوند که امروزه به بیراهه می روند، اما امروزه با توجه به استقرار نظام جمهوری اسلامی و هدایت انسان ها به عاشورا، شیعه‌گری آن هدایت عاقلانه ای است که احساس را در کنار عقل قرار می دهد.

 امام جمعه جایزان عنوان کرد: اولین هدیه ای که خدا برای آدم می فرستد ایمان، مال و عقل است، اما آدم عقل انتخاب می کند، چون ایمان با عقل، کامل است، مال با داشتن عقل، در راه صحیح استفاده خواهد شد و اگر عقل نباشد ایمان و مال سود آنچنانی به انسان نخواهد رساند.

وی  با بیان اینکه مکمل عقل در بحث عاشورا، احساس است، تصریح کرد: عقل می گوید شما می خواهید مسافرتی بروید که لازمه اش طی این همه مسیر، خستگی و مشکلات است. همین جا هم عاشوراست و می شود از همین جا هم بگویید «السلام علیک یا اباعبدالله(ع)» اما احساس وقتی بیاید علاوه بر ثواب هر گام در این سفر، عشق و علاقه به مولا تو را به مسیر می کشاند و نتیجه اش می شود یک اجتماع عاشورایی و شیعه گری نابی که در مقابل اسلام‌های جعلی مثل وهابیت و داعش است.

حجت الاسلام محمدی فخر در پایان گفت: اسلام شیعه، اسلامی است که نه تنها با کفر مبارزه می کند، بلکه با اسلام های ساختگی و دشمنان راه پیامبر (ص) هم مبارزه می کند./875/302/ع

ارسال نظرات