۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۴۶۱۲۴۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

پیاده روی اربعین حسینی، حفظ دین و مکتب اسلام است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که زنده نگه داشتن اربعین حسینی، احیای عزت، عظمت، دین و مکتب اسلام است، گفت: پیاده روی اربعین حسینی فرصتی برای زنده نگه داشتن گفتمان عاشورایی است.
امام جمعه نوشهر امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران شنبه شب در مراسمی که با حضور رؤسای هیأت های مذهبی و فعالان فرهنگی در نوشهر برگزار شد به در پیش بودن اربعین حسینی اشاره کرد و با بیان این که اربعین روز تجدید عهد و میثاق با سید الشهدا(ع) است، گفت: اجتماع اربعین حسینی ادامه راه و مسیر قیام حسینی است.

وی با بیان این که فلسفه و درس اربعین زنده نگه داشتن عاشوار است، گفت: ما باید در اربعین قیام امام حسین(ع) و مکتب عاشورا را زنده نگه داریم، چرا که تداوم عهد با امام حسین(ع)، تداوم ایستادگی دربرابر ظلم و ستم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که زنده نگه داشتن اربعین حسینی، احیای عزت، عظمت، دین و مکتب اسلام است، تصریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی فرصتی برای زنده نگه داشتن گفتمان عاشورایی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که گفتمان امام حسین(ع) زیر بار ذلت و ننگ نرفتن و ایستادگی در برابر دشمنان است، خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب زنده نگه داشتن گفتمان حسینی است.

وی با بیان این که مراسم اربعین مانور عظیم عاشقان امام حسین(ع) است این مراسم تمرینی است که فرهنگ عاشورایی را با فرهنگ مهدویت گره می‌زند، گفت: زیارت اربعین اباعبدالله الحسین(ع) از گذشته تاکنون در میان شیعیان یک فرهنگ بوده است.

امام جمعه نوشهر مراسم اربعین را مانور عظیم عاشقان امام حسین(ع) برشمرد و با بیان این که این مراسم تمرینی است که فرهنگ عاشورایی را با فرهنگ مهدویت گره می‌زند، افزود: مراسم اربعین، بزرگترین اجتماع دنیا است و راهپیمایی بزرگ اربعین حرکت عشق و ایمان و ترکیبی بین عقل و عاطفه است.

وی با بیان این که اربعین عامل وحدت بین همه مذاهب است چرا که از 70 کشور دنیا با همه مذاهب در این مراسم شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این اجتماع عظیم فرهنگی و سیاسی تجلی وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که این حضور بی نظیر نشان می دهد که نام و یاد امام حسین(ع) و مسیر ایشان همچنان زنده و پویا است، ادامه داد: اما نام امام حسین(ع) سبب می شود تا جمعیت میلیونی جمع شده و به عزاداری بپردازند که نشان دهنده عشق مردم به امام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راهپیمایی اربعین نماد وحدت شیعه و سنی است و باید از تفرقه و اختلاف های بی مورد جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: باید امت اسلامی با وحدت و همدلی به منظور ابراز عظمت وشکوه در برابر دشمنان اسلام حرکت کنند.

وی با بیان این که هر قدمی که برای امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین برداشته می شود یک حسنه برای زائر نوشته خواهد شد، گفت: این نشان دهنده عظمت زیارت امام حسین(ع) است. 

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که مکتب اهل بیت(ع) همواره در طول تاریخ مبتنی بر وحدت بوده است و مکتب تشیع نیز دنباله روی همین مکتب است، ادامه داد: متأسفانه دشمنان اسلامی همواره تلاش کردند تا این وحدت و همدلی شیعه و سنی را خدشه دار کنند که امروز باید امت اسلامی هوشیار باشند.

وی در ادامه گفت: تداوم راه امام حسین(ع) و پیروی از فرامین دین مبین اسلام تنها راه نجات بشریت از مشکلات است که باید با معرفی هرچه بهتر دین اسلام، بشریت را از مشکلات نجات داد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیام اربعین دعوت به توحید، دعوت به دوری از شرک و مبارزه با ظلم و ستم است، تصریح کرد: در این میان مبارزه با استکبار به‌ عنوان شعار اصلی راهپیمایی اربعین حسینی باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مشایخ به حضور افرادی از دیگر مذاهب و اقلیت های مذهبی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: پیام اربعین این است که توحید، در دعوت به توحید، دوری از شرک، مبارزه با ظالم و ظلم و استکبار جهانی است.

امام جمعه نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و لبنان اشاره کرد و گفت: در آمریکا نیز با توجه به پیش‌بینی‌ها ترامپ رأی آورد که البته برای کشور ما هیچ‌کدام تفاوتی ندارند چرا که هر دو اسلام ستیز، دور از اخلاق، دارای خوی استکباری و به دنبال ایران‌هراسی هستند.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که سیاست کشور ما در داخل کشور تعیین می‌شود و نقشه راه ما که همان حکمت، عزت و مصلحت است را رهبر معظم انقلاب تعیین می‌کند که دولتمردان باید بدان توجه کنند، افزود: سیاست کشور ما نه شرقی و نه غربی است و همانطور که بارها رهبر انقلاب تأکید داشتند باید برای اداره کشور به اقتصاد مقاومتی و به ظرفیت‌های داخلی توجه کنیم.

امام جمعه نوشهر با اشاره به سخن رییس جمهور منتخب آمریکا درباره پاره‌کردن برجام، گفت: این مسأله تفاوتی برای کشور ما ندارد، چرا که اگر برجام پاره شود با این کار دنیا متوجه خواهد شد ایران اهل منطق است و از طرفی هم تنها آمریکا طرف مقابله ایران نیست بلکه شش کشور دنیا طرف هستند./950/202/ب2

ارسال نظرات