۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۶۱۳۱۹

حضور 40 هزار نفر از كاشان در پياده روي اربعين

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان گفت: از شهرستان كاشان بيش از 40 هزار نفر در پياده روي اربعين امسال شركت دارند و در مسير نجف تا كربلا را پياده روي خواهند كرد.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني پيس از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اينكه از شهرستان كاشان بيش از 40 هزار نفر در پياده روي اربعين امسال شركت دارند، گفت: از اين تعداد 45 هيأت مذهبي شهرستان كاشان هستند.

وي همچنين با اشاره به اينكه به 10 موكب مجوز داده شده است، اظهار داشت: هر يك از اين موكب ها روزانه به طور متوسط از 5 هزار زائر كربلا در مسير نجف تا كربلا پذيرايي مي كنند.

حجت الاسلام حسيني در ادامه يكي از وظايف و مأموريتهاي سازمان تبليغات اسلامي را اعزام مبلغ در مناسبت هاي مذهبي دانست و از اعزام بيش از 88 مبلغ در دهه آخر ماه صفر به روستاها و شهرهاي تابعه شهرستان كاشان و استانهاي همجوار خبرداد.

به گفته وي از اين تعداد 35 مبلغ به استانهاي فارس، كرمان، خوزستان و كهكيلويه و بويراحمد اعزام مي شوند و بقیه به روستاها و شهرهاي تابعه شهرستان كاشان اعزام مي شوند.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان يادآور شد: مبلغان ضمن اقامه نماز و سخنراني، تفسير قرآن، برگزاري نشست هاي ويژه جوانان با موضوعات مختلف احكام، قرآن، آموزش قرآن، تجويد، مفاهيم و برنامه هاي فرهنگي مورد نياز نوجوانان و جوانان را در دستور كار خود دارند.

حجت الاسلام حسيني، شبهه زدايي، طرح شبهه به همت مبلغان اعزامي به روستاها و برگزاري جلسات گفتمان هاي ديني را از جمله برنامه هاي مبلغان عنوان كرد و گفت: دشمن امروز از طريق شبهه هايي كه براي جوانان ايجاد مي‌كند به دنبال ضربه زدن به دين و انقلاب اسلامي است.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان ماه محرم و صفر را فرصت مناسبي براي توسعه و گسترش فرهنگ عاشورايي دانست از تبيين فلسفه قيام امام حسين(ع) و فرهنگ اهل بيت(ع) به عنوان يكي از مهمترين وظايف مبلغان اعزامي نام برد./203/1307/ب1

ارسال نظرات