۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۴۶۱۹۲۴
آیت الله سبحانی:

شهرهای ما از فقها خالی شده است/ حفظ نظام بستگی به دین مردم دارد

حضرت آ‌یت الله سبحانی با بیان این که حفظ نظام بستگی به دین مردم دارد، گفت: اگر مردم متدین شدند نظام محفوظ است اما اگر کوتاهی کردیم و دین مردم را ضعیف کردند، علاقه جوانان به دین کم شد و الحاد وارد خانه ها شد به نظام هم ضربه وارد می شود.
 ‌آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، نسبت به خالی شدن شهرها از علما و فقها ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: شهرهای ما از فقها خالی شده است، هر کس برود استان خود را در نظر بگیرد و بییند که 50 سال قبل چه خبر بود و الان چه خبر است، ما باید تربیت فقیه کنیم تا بتواند حصنی برای جامعه باشد، تربین فقیه مداومت و استمرار می خواهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اگر تحصیل و درس خواندن جدی گرفته نشود عالم دیگر نمی تواند حصن باشد، اظهار داشت: حصن یعنی انسانی مقاوم مستمر در درس باشد، خود را بسازد و اجازه ندهد کید دشمنان وارد جامعه شود.

وی ادامه داد: طلاب باید نسبت به درس و بحث جدی بوده و علاقه بیشتری داشته باشند، الان کار ما کمی نهال فروشی شده است، برخی از طلاب کمی که درس می خوانند به سراغ کار اجرایی می روند پس مسجد، حوزه، منبر و تحقیقات اسلامی را چه کسی باید اداره کند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که بخش اعظم طلاب باید برای فقیه، اصول و تفسیر بمانند تا بعدا جامعه را هدایت کنند، ابراز داشت: کار اجرایی محترم و وبخشی باید دنبال کار اجرایی باشند اما بخش اعظم باید مراقب دین و علاقه مردم و حفظ نظام باشند.

وی عنوان کرد: حفظ نظام بستگی به دین مردم دارد، اگر مردم متدین شدند نظام محفوظ است اما اگر کوتاهی کردیم و دین مردم را ضعیف کردند، علاقه جوانان به دین کم شد و الحاد وارد خانه ها شد به نظام هم ضربه وارد می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در روایت آمده که علما و فقها همانند دژ مستحکم شهر هستند که نباید اجازه دهند دشمن وارد شود، الان دشمن فراوان و ابزار آن ها نیز بسیار است، فضای مجازی  و دیگر ابزارها گسترده است اما باید هوشیار باشیم و از همان راهی که دشمن وارد شده وارد شویم و تبلیغ کنیم.

وی اضافه کرد: مرحوم سید عبدالحسین جبل عاملی می گوید وقتی از نجف به وطن بازگشتم دیدم هرچه کار ضعیف و به درد نخوری وجود دارد برای شیعیان اما کارهای بهتر دست دیگران است، آن ها ازراه بالابردن فرهنگ مردم بالا رفتند و ایشان سعی کرد فرهنگ شیعه را بالا ببرد از این رو یک دبیرستان راه اندازی کرد؛ از راهی که ضلالت وارد شده از  همان راه باید هدایت را وارد کرد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که اگر امروز دشمن جنگ سردی به نام تبلیغ دارد ما هم باید از همان راه وارد شویم، گفت: باید تبلیغ صحیح کنیم، حدیث و آیات را حفظ کنیم، آشنا به افکار روز باشیم، خود را باید مجهز به علم کنیم؛ تمام آمال ما باید بالا بردن خود و جامعه باشد، انگیزه تحصیل را باید افزایش دهیم./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات