۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۶۲۰۷۱
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

مخالف پنداشتن ‌آمریکا ساده لوحی است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مهم ترین ویژگی برجام نشان دادن ساده لوح بودن آمریکادوستان و برخی نخبگان روشنفکر داخلی بود.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به مذاکرات هسته ای و هشدار مقام معظم رهبری نسبت به بدعهدی آمریکا در عمل به معاهدات برجام، اظهار داشت: عملکرد مقامات آمریکایی نشان از بدعهدی و نقض آشکار برجام است که با وجود همه تاکیدات مقام معظم رهبری و ضمیمه کردن شروط نه گانه به برجام و تعیین خطوط قرمز در مذاکرات هسته ای این حادثه باز به وقوع پیوست.

وی علت بدعهدی آمریکا به برجام را عدم مقاومت قشری خاص و جاهل عنوان و خاطرنشان کرد: ملت ایران از اول به تبعیت از مقام معظم رهبری می دانستند که اگر بیشتر مقاومت کرده و در برابر تحریم ها ایستادگی کنند آمریکا مجبور به عقب نشینی شده و حق و حقوق ملت ایران را به رسمیت می شناسد اما بخاطر افکار جاهلی داخلی و  خارجی، قشری آمریکا را به شکستن مقاومت مردم امیدوار و عامل بدعهدی شد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری همراهی ایران با جبهه مقاومت را بهانه ای برای نقض برجام دانست و ادامه داد: جان کری و دیگر مقامات آمریکایی از همراهی ایران با جبهه مقاومت انتقاد می کنند در حالی که ما نمی توانیم در برابر محرومیت ها ساکت باشیم، چون امیرمومنان علی(ع) به ما دشمنی با ظالمان و دوستی با مومنان و مظلومان جهان را یاد داده اند.

آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل دشمن ایران اسلامی است نه مخالف

نماینده خبرگان رهبری با توجه به این که بین مخالف و دشمن اختلاف معنای لغوی و اصطلاحی وجود دارد، گفت: بعضی از دولتمردان آمریکا را مخالف ایران می دانند نه دشمن؛ این در حالی است که امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری آمریکا را به عنوان دشمن ایران می دانند و بین مخالف و دشمن فرق بسیار است.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز ادامه داد: مخالف کسی است که وقتی منافع خود را با منافع کشور دیگری در تضاد می بیند با گفت وگو و راهه ای مسالمت آمیزی مسأله را حل کرده و به یک قرارداد برد برد با هم می رسند ولی دشمن همواره به دنبال برد خود و ضربه زدن به طرف مقابل با هر شیوه ممکن است.

وی تصریح کرد: آمریکا و صهیونیسم دشمن امت اسلامی هستند نباید در گفت وگو با آنان طوری رفتار می شد که گویا با مخالف بحث می شود باید حالت دشمنی و انزجار در رفتار ما نمود پیدا می کرد.

رییس دانشگاه قم، ظلم و تجاوز به ملت ها، استفاده از سلاحهای کشتار جمعی، دادن سلاح به تروریست ها و تکفیری های کودک کش، بمباران مناطق مسکونی و بیمارستان ها و صدها علت دیگر را عامل دشمنی ملت ایران با آمریکا خواند و تصریح کرد: نباید با چنین دشمنی به مانند یک دولت مخالف و در تضاد با منافع بحث کرد بلکه وقتی با چنین دشمنی گفت وگو می شد باید بغض و دشمنی را از این دولت فاسد و ستمگر نشان می دادند.

توصیه به تیم مذاکره کننده

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان با تاکید بر این که قصد تخریب یا تضعیف کسی را در داخل ندارد، افزود: این انتقاد از دولت و تیم مذاکره کننده وجود دارد که باید بر اساس منویات و انتظارات مقام معظم رهبری که مطابق با خواست فطری انسان آزاده و دین اسلام است در شعار مرگ بر آمریکا ظاهر شوند و ساده لوحی است که تصور کنیم اگر ما کوتاه بیاییم آمریکا دست از دشمنی و تجاوز به حقوق ملت ها به ویژه مردم ایران بر می دارد.

وی تصور همراهی آمریکا با مردم ایران و دست کشیدن از اهداف خصمانه خود پس از انعقاد قرارداد برجام را یک خیال اشتباه عنوان و اضافه کرد: وقتی جان کری و اوباما مطالبی از این دست را تکرار می کنند:« تا زمانیکه ایران از مظلومان جهان و جبهه مقاومت حمایت می کند ما تحریمها را بر نمی داریم»  تداوم دشمنی آنان با ما را ثابت می کند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تصور دوستی با دشمن اشتباه و حسن ظن به دشمن غیرعاقلانه است، اگر برای چندین بار این را آزموده ایم که آمریکا پایبند به هیچ تعهدی نیست و حفظ سلامت دین و شخصیت انسانی مردم مظلوم جهان برای آنان اهمیتی ندارد، اعتماد دوباره به آنان خطا است.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز در پایان برجام و بدعهدی آمریکا در اجرای آن را عامل بیداری بیش از پیش مردم دانست و تصریح کرد: این مردم به صحت رهنمودها و هشدارهای مقام معظم رهبری نسبت به تداوم دشمنی آمریکا با ملت ایران و غیرقابل اعتماد بودن این دولت ستمگر پی برده اند، اما در این که آیا قشر خاص خوش بین به آمریکا هم بیدار شده و حقیقت را می پذیرند یا نه جای تردید است./936/ت302/ج

ارسال نظرات