۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۶۲۳۷۱
استاد حوزه علمیه:

راهپیمایی اربعین تمرینی برای سربازی امام زمان است

استاد حوزه علمیه یکی از شروط اصلی ظهور امام زمان(عج) را آمادگی انسانهای آن دوران برای پذیرش آن حضرت دانست و گفت: ملتها باید از تمام وجود خود ظهور امام عصر(عج) را از خداوند متعال بخواهند و این راهپیمایی اربعین تمرینی در جهت سربازی امام زمان(عج) است زیرا راه و طریق حسینی راه تحمل مصائب وسختی ها است.
پرچم بدوشان اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی قائمی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع عزاداران مازندرانی اربعین حسینی در حسینیه شهدای مدافع حرم موکب فاطمه الزهرا(س) در کربلای معلا، با اشاره به اهمیت جایگاه اربعین حسینی از آن به عنوان بیعت با خط ولایت نام برد و گفت: قدردان فرصت حضور خود در مراسم اربعین حسینی باشید زیرا نفس کشیدن در فضای معطر و معنوی کربلا سعادت بزرگی است.

وی افزود: امام حسین(ع) تجلی کامل نور خدا و مظهر ولایت حضرت حق برای اراده الهی در جهت مبارزه با ظلم و برقراری عدالت الهی است.

استاد حوزه علمیه از مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و تجمع میلیونی عاشقان راه سید الشهدا(ع) به عنوان زمینه سازی ظهور یاد کرد و اظهار داشت: حکومت صالحان جامعه را بر اساس وعده الهی به فلاح و رستگاری می رساند زیرا تمام تلاش انبیا و اولیای الهی برای تحقق حکومت عدل الهی بود.

وی ادامه داد: ثمره حقیقی خون سیدالشهدا(ع) با قیام حضرت ولی عصر(عج) و برپایی حکومت جهانی ایشان محقق می شود.

حجت الاسلام قائمی یکی از شروط اصلی ظهور امام زمان(عج) را آمادگی انسانهای آن دوران برای پذیرش آن حضرت دانست و خاطرنشان کرد: ملتها باید از تمام وجود خود ظهور امام عصر(عج) را از خداوند متعال بخواهند و این راهپیمایی اربعین تمرینی در جهت سربازی امام زمان(عج) است زیرا راه و طریق حسینی راه تحمل مصائب وسختی ها است.

وی افزود: در کنار ایمان درونی و قلبی مسلم در برابر حجت الهی، انسانها باید سختی های سربازی با امام زمان(عج) را به جان بخرند تا آن وعده بزرگ و نقطه نهایی تاریخ بشریت محقق شود.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که جوری عمل کنید که رضایت امام عصر(عج) را در پی داشته باشد، گفت: مومن حقیقی و منتظر واقعی امام عصر(عج) در زندگی خود به گونه ای عمل می نماید که امام زمان(عج) روی ایشان حساب کند و در زمره سربازان خود بپذیرد .

وی ادامه داد: به ازای هر قدمی که در مسیر پیاده اربعین قدم بر می دارید، برای فرج امام عصر(عج) دعا کنید زیرا بزرگترین دعا در این ایام تحقق ظهور حجت الهی و تحقق حکومت بزرگ و نورانی وعده داده شده خداوند است./1313/202ب2

ارسال نظرات