۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۶۲۴۹۹
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران:

زیارت اربعین رکن تکمیل‌‌کننده نهضت امام حسین است

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران یکی از ارکان نهضت امام حسین(علیه السلام) را تکمیل این حادثه از طریق تجدید عهد با آن حضرت با زیارت عنوان کرد و گفت: در روایات معصومین(علیهم السلام) و سفارش‌های بزرگان دین تاکید زیادی بر زیارت امام حسین(علیه السلام) شده و آثار و برکات زیادی نیز برای آن نقل شده است.
پیاده روی اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام عباس ابراهیمی در جمع خادمان مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه نهضت امام حسین(علیه السلام)چند رکن دارد، اظهار کرد: رکن اول نهضت حضرت، قیام علیه حکومت فاسد و ظالم اموی بود که در نهایت به واقعه عاشورا رسید و سید الشهدا(علیه السلام) در صحرای کربلا جان خود و بهترین خاندان و یارانش را در راه خدا و برای احیاء دین فدا کرد.

وی ادامه داد: رکن دوم نهضت حسینی، رساندن پیام حادثه عاشورا و بیان وقایع و مصیبت‌های وارد شده بر خاندان پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) بود که در این مسیر حضرت زینب(سلام الله علیها) و امام سجاد(علیه السلام) با خطبه‌های خود و همچنین سیره و روش زندگی‌شان به خوبی حقایق واقعه کربلا را بیان کرده و از تحریف یا فراموش شدن این مصیبت عظیم تاریخ پیش‌گیری کردند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران رکن سوم نهضت امام حسین(علیه السلام) را تکمیل این حادثه از طریق تجدید عهد با آن حضرت از طریق زیارت عنوان کرد و گفت: در روایات معصومین(علیهم السلام) و سفارش‌های بزرگان دین تاکید زیادی بر زیارت امام حسین(علیه السلام) شده و آثار و برکات زیادی نیز برای آن نقل شده است.

ابراهیمی افزود: این محور زیارت که تکمیل کننده نهضت حسینی است به دست شیعیان و محبان آن حضرت است و این جمعیت میلیونی که در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کرده و به زیارت مرقد مطهر سید الشهدا(علیه السلام) مشرف می‌شوند در واقع سومین رکن از نهضت حسینی را عینیت می‌بخشند.

وی گفت: در روایات آمده است که در آخرالزمان کربلا کانون توجه جهانیان خواهد شد و امروز می‌بینیم هر سال به عظمت جمعیت میلیونی پیاده‌روی اربعین افزوده می‌شود و توجه جهانیان نیز به این حرکت عظیم جلب شده است که این توجه و شناخت مردم عالم نسبت به امام حسین(علیه السلام) زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است و همه باید در حد توان در این حرکت عظیم سهم داشته باشند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برپایی موکب مسجد مقدس جمکران برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین، بیان کرد: امام زمان(علیه السلام) صاحب عزای اربعین هستند و خادمان مسجد مقدس جمکران توفیق داشتند مدال خدمتگزاری زائران حسینی در پیاده‌روی را از آن خود کرده و در کنار عراقی‌ها که میزبان اصلی زائران حسینی هستند بتوانند خدمت کنند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران نیز در ایام اربعین کانون توجه عزاداران حسینی است، بیان کرد: سال گذشته بیش از یکصد هزار نفر مسیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به مسجد مقدس جمکران را پیاده طی کردند و امسال نیز تلاش‌ شده است تا امکانات حضور این خیل کثیر مردم در جمکران فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اجتماع عظیم منتظران در روز اربعین در صحن جامع مهدوی، خاطرنشان کرد: خادمان این مکان مقدس تمام توان خود را به کار ببندند تا بتوانیم میزبانان خوبی برای عزاداران حسینی که از راه‌های دور و نزدیک برای عرض تسلیت محضر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) مشرف می‌شوند باشیم./840/ 102/ع

ارسال نظرات