۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۶۳۱۶۲

بیش از 21 هزار نفر از استان مرکزی به عتبات عالیات اعزام شدند

مدیر حج و زیارت استان مرکزی با بیان اینکه در راستای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی(ع) در سامانه سماح بیش از 24 هزار نفر از نقاط مختلف استان مرکزی ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد، بیش از 21 هزار نفر از استان مرکزی به عتبات عالیات اعزام شدند.
خلیل دلپاک مدیر حج و زیارت استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، خلیل دلپاک مدیر حج و زیارت استان مرکزی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در راستای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی(ع) در سامانه سماح بیش از 24 هزار نفر از نقاط مختلف استان مرکزی ثبت نام کردند، اظهار داشت: از این تعداد، بیش از 21 هزار نفر از استان مرکزی به عتبات عالیات اعزام شدند.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته  مقدمات استقرار کنسولگری موقت عراق در استان مرکزی فراهم شده بود، افزود: اما با تصمیم وزارت امور خارجه کنسولگری موقت عراق در شهر قم مستقر شد و روادید شهروندان استان مرکزی نیز از این شهر صادر و در اختیار زائران قرار می‌گرفت.

دلپاک با اشاره به همکاری حج و زیارت استان مرکزی با کنسولگری موقت عراق در قم، خاطر نشان کرد: در راستای پیشبرد اهداف تسهیل در روند صدور روادید مردم استان مرکزی دو نفر از نیروهای حج و زیارت استان در کنسولگری موقت عراق در قم به صورت شبانه روزی حضور داشتند.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی در رابطه به اعزام کاروان های استان مرکزی به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: امسال 12 هزار و 496 نفر در قالب 336 کاروان از استان مرکزی به عتبات عالیات اعزام شدند که 47 کاروان به صورت هوایی بوده است.

راه اندازی سفر هوایی زائران به عتبات عالیات از فرودگاه اراک

دلپاک با اشاره به راه اندازی سفر هوایی زائران به عتبات عالیات از فرودگاه اراک، گفت: با برنامه ریزی های پسندیده به منظور آسایش سفر زائران از هفتم آذرماه هر هفته یک کاروان هوایی از فرودگاه اراک به کشور عراق اعزام می شوند.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی در رابطه با قیمت های سفر هوایی زائران به عتبات عالیات، افزود: اعزام‌های هوایی با قیمت‌های 15 میلیون و 30 هزار ریال و 15 میلیون 400 هزار ریال بسته به دلیل دوری و یا نزدیکی هتل‌ها به حرمین شریفین صورت می‌گیرد.

دلپاک با اشاره به سفر سال گذشته مردم استان مرکزی به عتبات عالیات در آیین پیاده روی اربعین حسینی، گفت: سال گذشته حدود 14 هزار زائر حرم حسینی(ع) در آیین پیاده روی اربعین شرکت کردند که از این تعداد 11 هزار و 124 نفر قبل و شش هزار و 156 نفر نیز بعد از ایام اربعین سال 94 به عتبات عالیات اعزام شدند.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا 16 آبان ماه امسال 12 هزار و 496 نفر در قالب 336 کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند، گفت: هم اکنون 41 دفتر خدمات زیارتی در نقاط مختلف استان مرکزی به شهروندان خدمات رسانی می کنند.

به گزارش رسا، در ایام اربعین حسینی(ع) نیز 12 دفتر موقت در شهرهای آشتیان، پرندک، تفرش، خشکرود، داودآباد، زاویه، سنجان، غرق آباد، قورچی باشی، مامونیه، نراق و نیم ور برای نام نویسی متقاضیان حضور در آیین پیاده روی اربعین در سایت سماح راه اندازی شد./202/842/ب1

ارسال نظرات