۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۶۳۲۶۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان:

همایش لبیک یا رسول الله در 37 بقعه متبرکه استان کرمان برگزار می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری همایش لبیک یا رسول الله در 37 بقعه متبرکه استان کرمان در سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.
حجت الاسلام قاسمی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در محل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان به تشریح برنامه های دهه وقف پرداخت و اظهار کرد: نقش خبرنگاران در طول سال برای ترویج فرهنگ وقف موثر بوده، و امسال نیر دهه وقف از 7 آذرماه آغاز و تا 16 آذر ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: سازمان اوقاف تکالیفی را هرساله به اداره اوقاف محول کرده و سال به سال این برنامه ها به بهترین نحو برگزار می شود و گرچه سازمان اوقاف به عنوان یکی از اعضای ستاد اربعین در کشور بوده است و در استان کرمان نیز این وظیفه به خوبی انجام شده است.

حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه در حوزه استان کرمان بر حسب دستور و تدابیر ریاست سازمان اوقاف نسبت به زائران محترم پاکستانی که وارد کشور ما می شوند، تصریح کرد: زائرانی که  از مرز زاهدان وارد این شهر می شدند و سپس به کرمان حرکت می کردند از سوی ادراه اوقاف و امور خیریه کرمان خدماتی صورت گرفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: امسال استان کرمان به عنوان استان پشتیبان مبلغ یک میلیارد ریال برای ایجاد امکانات زائران پاکستانی که عازم کربلای معلی برای پیاده روی اربعین حسینی بودند، کمک شد.

وی ابراز داشت: ایستگاه های اوقاف از بم تا انار ایجاد شده بود که اوقاف در این راستا خدمت رسانی داشته و از دو هزار و 350 نفر با بسته های پذیرایی از این عزیزان در لحظه  ورود صورت گرفت و همچنین پنج هزار و 350 نفر نیز از زائران ازسوی موکبهای اوقاف اطعام و غذایی گرم داده شد.

حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: در این راستا 50 میلیون تومان نیز هزینه شده است به غیر از کمک هایی که برخی از موقوفات به صورت مستقیم به ویژه موقوفه میرزا صادقی صورت گرفت.

این مسؤول یادآور شد: آنچه که بعد از عاشورا سبب شد حادثه کربلا و اربعین باقی بماند فداکاریهای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و سایر کاروانیان اربعین بود که نهضت بیداری با خطبه های که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) ایراد کردند سبب شد اتفاقاتی در تاریخ ثبت شود و نهضت امام حسین(ع) را تثبیت کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه هایی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در مراسم اربعین امسال 40 برنامه در 40 بقعه متبرکه استان برگزار شد و قرائت زیارت اربعین و قرائت خطبه های حضرت زینب(س) از دیگر برنامه هایی اربعین حسینی در استان بود.

حجت الاسلام قاسمی زاده خاطرنشان کرد: اعزام 76 روحانی مبلغ از استان قم به کرمان در دهه آخر ماه صفر به مناطق محروم استان از دیگر برنامه هایی اربعین حسینی بود.

وی در ادامه به اجرای ویژه برنامه هایی سالروز رحلت پیامبر اعظم و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: همایش لبیک یا رسول الله در 37 بقعه متبرکه استان و قرائت زیارت حضرت از راه در بقاع متبرکه امامزاده محمد در شهر کرمان، امامزاده علی بن حسن مسنی در بم، سید محمد در بردسیر، امامزاده صالح در انار و کاروانسرایی داوود خان در سیرجان برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان همچنین از برگزاری ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) در پنچ بقعه متبرکه استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: این ویژه برنامه ها در امامزاده حسین چوپار، امامزاده فقیه الدین بزنجان، امامزاده محمد در کرمان، شاهزاده ابوالقاسم در کهنوج و بقعه سید سلیمان در کوهبنان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قاسمی زاده در ادامه به برنامه هایی دهه اوقاف اشاره و اظهار کرد:در این دهه مهم ترین برنامه های دهه وقف از هفتم آذرماه آغاز و تا 16 آذر ادامه دارد و اولین روز از  دهه وقف به عنوان وقف و رسانه نامگذاری شده است، دیدار با نماینده ولی فقیه در کرمان و بازدید استاندار کرمان از سازمان اوقاف و بازدید از سامانه جامع اطلاعات موقوفات از برنامه های این روز خواهد بود.

وی گفت: هشتم آذر نیز به عنوان وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و نهم آذرماه نیز به عنوان روز وقف و ترویج فرهنگ قرآنی نامگذاری شده که اوقاف به عنوان یکی از دستگاه های است که با جدیت بیشتر در این راستا تلاش می کند و طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز در حال حاضر با 12 هزار عضو و با 300 مربی در حال انجام است و در این راستا همایش مربیان و برخی نخبگان طرح تربیت حافظان در دهه وقف برگزار می شود.

این مسؤول ادامه داد: دهم آذرماه نیز شهادت امام رضا(ع) است که به عنوان وقف و بقاع متبرکه و زیارت نامگذاری شده است، و یازدهم آذر آغاز ماه ربیع الاول به عنوان وقف و حوزه های علمیه نامگذاری شده است، که امسال برای آشنایی مدیران حوزه علمیه و اساتید بزرگوارشان جلسه مشترکی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قاسمی زاده حضور همکاران اوقاف در اداره اوقاف همراه با تجلیل از دیگر برنامه هایی اوقاف دانست و افزود: دوازدهم آذر نیز به نام وقف و محرومیت زدایی است و در حال حاضر  از 55 نقطه استان که نماز جمعه برگزار می شود همه ائمه جمعه هرساله در خطبه های نماز جمعه به ترویج و اهمیت وقف می پردازند و همچنین نیز در شهر محی آباد نیز به زودی نماز جمعه برگزار خواهد شد و برپایی ایستگاهایی همه واقف در محل های نماز جمعه از دیگر برنامه هایی اوقاف است.

وی ابراز کرد: 13 آذر به عنوان وقف و سلامت نامگذاری شده است که در کرمان در حوزه سلامت نیز در این روز ارائه خدمات به صورت رایگان یا ارزان قیمت صورت می گیرد و 14 آذر نیز به عنوان وقف و خانواده نامگذاری شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اضافه کرد: 15 آذرماه نیز به وقف و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است که کلنگ زنی و افتتاح 15 پروژه و 20 پروژه شهرستانی و 6 پروژه با حضور رییس سازمان اوقاف از برنامه هایی این روز است.

حجت الاسلام قاسمی زاده تصریح کرد: حمام ظهیرالدوله در بازار قیصریه که موزه مهمی است و همچنین کاروان سرای حاج آقاعلی در بازار کرمان که حداقل 52 مغازه دارد با همکاری بخش خصوصی است که اقدام به بازسازی بخشی از ابنیه تاریخی کردیم.

وی گفت: عملیات ساختمانی تالار احسان نیز تمام شده است و سالن آمفی تئاتر با 750 صندلی تکمیل است و در حال حاضر پیمانکار مشغول تکمیل آشپزخانه صنعتی با ظرفیت هر روز 10 هزار پرس غذا است.

حجت الاسلام قاسمی زاده در پایان برگزاری  همایش تجلیل از اصحاب وقف، همایش ائمه جمعه استان، همایش وقف و بانوان، غبارروبی قبور شهدا، برپایی 17 خیمه معرفت، نشست با بازاریان و پزشکان و و پخش 10 مستند در دهه وقف از سیمای مرکز استان را از دیگر برنامه هایی دهه وقف در کرمان دانست./201/9709/ب1

ارسال نظرات