۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۶۳۶۴۶
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

کاهش نقش روحانیت در جامعه از اهداف اصلی دشمنان است

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: دشمنان برای کاهش نقش روحانیت در بخشهای مختلف کشور برنامه‌ریزی کرده و این موضوع یکی از رویکردهای اصلی آنها در نقشه‌ها و توطئه‌های گوناگون است.
حجت الاسلام امیری- رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان استان، با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در نظام اسلامی، اظهار کرد: نقش روحانیان در پیروزی انقلاب و بقای آن برجسته بوده و به همین دلیل هم دشمنان برای کم‌فروغ کردن این جایگاه تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: روحانیان در زمان مبارزات انقلابی، اهداف و راه امام خمینی (ره) را برای مردم تبیین کردند تا این انقلاب که برخاسته از اسلام ناب و الگو گرفته از قیام عاشورا است، به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام امیری افزود: دشمن با درک این واقعیت به دنبال کم‌رنگ کردن حضور روحانیان در عرصه تبلیغ و فرهنگ کشور بوده و برای کاهش نقش روحانیت در بخشهای مختلف کشور برنامه‌ریزی کرده؛ به‌گونه‌ای که این موضوع یکی از رویکردهای اصلی آنها در نقشه‌ها و توطئه‌های گوناگون است.

وی خدمت به طلاب و روحانیان به‌عنوان سربازان امام زمان (عج) به‌ویژه پیشکسوتان عرصه دین را جزء توفیقات الهی دانست و برای خدمات‌رسانی در قالب طرح اکرام معمران اعلام آمادگی کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی، یکی از خدمات این مرکز را تهیه مسکن برای طلاب و روحانیان عنوان کرد و با تشریح شرایط مسکن مهر، گفت: مسکن یکی از نیازهای مهم زندگی بوده و با فعالیت‌هایی که در استان صورت گرفته، فرصت خوبی برای مسکن دار شدن طلاب فاقد مسکن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه امید می‌رود با حمایت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه طلاب فاقد مسکن دارای سرپناه شوند، تصریح کرد: تمام تلاش خود را در راستای اطلاع‌رسانی به طلاب انجام می‌دهیم تا طلاب فاقد مسکن هر چه سریع‌تر برای ثبت‌نام پروژه مسکن مهر به مرکز خدمات معرفی شوند.

حجت‌الاسلام امیری اضافه کرد: در حال حاضر پروژه مسکن مهر طلاب در شهرستان اسفراین 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با تأمین مالی پروژه و همکاری اداره راه و شهرسازی و مبلغ آورده اعضا، هرچه سریع‌تر عملیات ساخت به اتمام و به مرحله بهره‌برداری برسد.

به گفته وی در دیگر شهرستانهای خراسان شمالی هم مسکن مهر طلاب در حال ساخت بوده و این پروژه‌ها مراحل مختلف ساخت خود را طی می‌کنند.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نخستین اردوی خانوادگی معمران و خانواده روحانیان مرحوم استان به شهر مقدس قم، اظهار کرد: این اردو با حضور 40 نفر از روحانیان معمر و خانواده روحانیان مرحوم استان برگزار شد که شامل زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد جمکران، امامزاده ابو احمد موسی مبرقع، چهل اختران، بیت النور و زیارت حرم مطهر امام خمینی (ره) بود.

حجت‌الاسلام امیری برگزاری همایش هادیان نور با هدف تجلیل از علما و روحانیان پیشکسوت استان در خردادماه سال 95 و سرکشی از روحانیان معمر و خانواده‌های روحانیان مرحوم استان تحت عنوان طرح تکریم را ازجمله برنامه‌های مرکز خدمات خراسان شمالی برای این گروه ارزشمند از روحانیان ذکر کرد./9314/202/ب3

ارسال نظرات