۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۶۳۸۹۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خرم آباد:

وجود 971 موقوفه در شهرستان خرم آباد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خرم از وجود 971 موقوفه در این شهر خبر داد و گفت: از این تعداد 136 موقوفه دارای درآمد هستند.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مسلم رضایی پور، بعدازظهر امروز، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با بیان اینکه 971 موقوفه در شهرستان خرم آباد و دوره چگنی وجود دارد، گفت: این تعداد موقوفه عام و خاص هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خرم آباد در ادامه عنوان داشت: از این تعداد موقوفه 136 مورد آن در شهر خرم آباد دارای درآمد بوده و درآمد آن بر اساس نیت واقفان مصرف می شود.

وی با بیان اینکه وقف در حوزه درمان در شهر خرم آباد احساس می شود، اظهار داشت: در خرم آباد سه مورد وقف در این حوزه وجود دارد.

رضایی پور درماگاه دباغ، درمانگاه صدیق در منطقه مطهری و بیمارستان عسلیان در منطقه کوی فلسطین خرم آباد را از جمله موقوفاتی عنوان کرد که در حوزه بهداشت و درمان در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: برای احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف در حوزه بهداشت و درمان باید فرهنگ سازی شود و با اطلاع رسانی مردم را پای کارآورد و رسانه ها در این زمینه نقش بسزایی دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه در روزشمار هفته وقف برنامه های متعددی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: 16 آذرماه و در روز دانشجو نشستی با دانشجویان خرم آباد با هدف تبیین و ترویج وقف و اثرات آن در جامعه برگزار می شود.

حضور طلاب خواهر در بقاع متبرکه خرم آباد در هفته وقف

رضایی پور با بیان اینکه 13 امام زاده در شهر خرم آباد وجود دارد، خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته وقف طلاب خواهر این شهر با حضور در بقاع متبرکه امام زادگان در راستای تبیین فرهنگ وقف و پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان با اوقاف شهرستان خرم آباد همکاری می کنند.

برگزاری همایش لبیک یارسول الله در بقاع متبرکه خرم آباد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خرم آباد افزود: در سالروز شهادت پیامبر(ص) همایش لبیک یارسول الله و پیاده روی حرم تا حرم از امام زاده زیدبن علی(ع) امام زاده عبدالله خرم آباد برگزار می شود.

وی بیان کرد: برگزاری طرح آرامش بهاری، یاس نبوی، کرسی تلاوت، برنامه های دهه امامت و ولایت، نشستهایی با حضور مداحان و بسیجیان، بصیرت عاشورایی، ویژه برنامه های محرم و صفر و مراسم استقبال از زائران اربعین حسینی از جمله برنامه های فرهنگ اوقاف خرم آباد در بقاع متبرکه بوده است./9459/202/ب3

ارسال نظرات