۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۴۶۳۹۶۲
رییس اداره اوقاف بهشهر:

سنت حسنه وقف بهترین راه ترویج معارف دینی در جامعه است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر از سنت حسنه وقف به عنوان بهترین راه ترویج معارف دینی در جامعه یاد کرد و گفت: رفع نیازهای بشری و حفظ کرامت انسانی با ترویج فرهنگ وقف صورت می گیرد.
رییس اداره اوقاف بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در بهشهر، حجت الاسلام محمدهادي بهرامي، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر از سنت حسنه وقف به عنوان بهترین راه ترویج معارف دینی در جامعه یاد کرد و گفت: رفع نیازهای بشری و حفظ کرامت انسانی با ترویج فرهنگ وقف صورت می گیرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر اظهار داشت: عمل به نيات امينانه واقفان از جمله وظايف مهمي است كه بر عهده اوقاف نهاده شده است و همه توان و تلاش ما براي عملي كردن صحیح نيات واقفان است.

وي افزود: در اين راستا امسال از محل موقوفات، 260 میلیون ريال براي خیرات، مبرات و كمك به مستمندان و 250 ميليون ريال برای کمک به طلاب و حوزه های علمیه این شهرستان اختصاص يافته است.

حجت الاسلام بهرامی با بیان این که 70 درصد نيات واقفان این شهرستان براي عزاداري سيدالشهدا(ع) و اهل بيت(ع) وقف شده است؛ يادآور شد: به همین منظور براي اطعام دهي، عزاداري و تعزيه داري اين ايام 570 ميليون ريال هزينه شده است كه تا اين هزينه كردها تا پايان صفر ادامه دارد و افزايش خواهد يافت.

رییس اداره اوقاف و امور خيريه بهشهر ادامه داد: وقف سنتی ماندگار و روشی الهی در جاودانه شدن مال و نام افراد است در و افراد واقف نامشان در فهرست نام های ماندگاری قرار می‌گیرند که برای همیشه در یاد انسان ها می‌ماند و ماندگار مي شوند.

حجت الاسلام بهرامي با اشاره به همزماني هفته بسيج و هفته وقف گفت: بسيجيان و شهدا از جمله جان بركفان جامعه ما هستند كه با اخلاص جانشان را براي رضاي خدا فدا مي كنند و انفاق و وقف جان دارند و در این میان افرادی با بخشش بخشی از مال خود د راه رضای خدا و با نیات مختلفی که در راستای کمک به مردم است، در زمره واقفان قرار گرفته و هم نام خود را تا ابد جاودانه می‌کنند كه اين افراد واقفان جامعه ما هستند.

وي ادامه داد: افرادي كه زمینه بهره‌مندی از مال خود را برای دیگران فراهم می‌کنند از پاداشي عظيم برخوردار هستند كه هم از خيرات و بركات اين دنيا بهره مند مي شوند و هم در آخرت براي خود باقيات صالحات مي فرستند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر با بیان این که ترویج سنت حسنه وقف حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی و انسانی است، افزود: با توجه به گسترش فرهنگ غربی در جامعه اسلامی، ترویج سنت وقف می تواند بهترین زمینه برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی باشد.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به عملكرد اوقاف بهشهر در سال جديد حاطر نشان كرد: در سال 95 از محل موقوفه ميرزا مهدي خان اشرفي كه براي امر تحصيل دانش آموزان اختصاص يافته است كه در حدود 200 ميليون ريال هزينه شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خيريه بهشهر با اشاره به اين‌كه كمك هاي دولتي به مساجد هم از جمله بركاتي است كه همه ساله مساجد از آن بهره مند مي شوند، يادآور شد: امسال غیر از تملك دارايي، 170 ميليون ريال به مساجد اختصاص اين شهرستان از محل اعتبارات دولتي، اختصاص يافته است.

حجت الاسلام بهرامي در ادامه به برگزاري طرح تربيت حافظان قرآن كريم اشاره كرد و افزود: اين طرح در ده امامزاده اين شهرستان در حال برگزاري است كه براي تقويت بنيه مربيان هم، مربيان قرآن به دوره هاي آموزشي اعزام مي شوند.

وي طرح آرامش بهاري، سوگواري ياس نبوي، طرح نشاط معنوي براي اوقات فراغت، جشن ولايت علوي، طرح ضيافت علوي و بصيرت عاشورايي را از جمله برنامه هاي فرهنگي اين اداره در طول سال اعلام كرد و گفت: در همه مناسبت هاي ملي و مذهبي اين اداره برنامه هاي خاص براي اجرا دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خيريه بهشهر با بیان این کهاین شهرستا هم اكنون داراي 770 موقوفه است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این سه هزار و 200 رقبه و بيش از 300 مسجد، حسينيه، زينبيه، فامطيه و اماكن مذهبي در این شهرستان وجود دارد.

حجت الاسلام بهرامي در ادامه با اشاره به اجراي پروژه هاي عمراني بقاع متبرکه در اين شهرستان گفت: هشت پروژه عمراني با پيشرفت ميانگين سی درصد در امامزادگان عبدصالح محسن لرما، عبدالحق بهشهر، سيد علي خليل شهر، سيد آقا قره تپه، محمد رستمكلا، قاسم شهيدآباد و شيخ نورالدين پجت در حال انجام است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر با اشاره به در حال اجرا بودن هفت پروژه تجاری اداری مهم موقوفه در این شهرستان يادآور شد: ارزش افزوده اين پروژه ها در حدود صد ميليارد ريال اعلام شده است.

وي با اشاره به این که هفت پروژه تجاری اداری مهم موقوفه هاي بهشهر با مشارکت سرمايه گذاران در حال انجام است، ادامه داد: اين پروژه ها شامل بزرگترين پروژه تجاري ميلاد نور، موقوفه ملاحسين گيلاني با كاربري اداري، موقوفه پيرحلب با كاربري تجاري، اداري، موقوفه ملا فرج الله با كاربري تجاري، موقوفه اسدالله با كاربري تجاري، اداري، موقوفه ملامهدي خان با كاربري تجاري در حال ساخت يا آماده براي ساخت است و موقوفه سيدالشهدا رستمكلا بايد كلنگ زني شود.

اين مسؤول با تبیین برنامه‌ها و اهداف هفته وقف امسال در بهشهر گفت: عزاداری شب شهادت حضرت رسول(ص)، امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا(ع) در بقاع متبرکه، مراسم حلیم‎زنی در بقعه «عبدالحق»، دیدار با مدیران حوزه‎ های علمیه، نشست با مدیران کمیته امداد و بهزیستی، حضور پرسنل اداری در نماز جمعه، نشست با مدیران مرکز بهداشت و درمان و پزشکان، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، همایش وقف و خانواده اصحاب وقف و همایش یاوران وقف در امام‎ زاده یوسف(ع) رکاوند و همايش وقف و اقتصاد مقاومتي دانشگاه آزاد اسلامي را از جمله برنامه هايي دهه وقف در  این شهرستان است./1317/202/ب3

ارسال نظرات