۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۶۳۹۷۸
کارشناس امور دینی:

طلبه بسیجی باید بصیر و زمان شناس باشد

کارشناس امور دینی با تاکید بر اینکه طلبه بسیجی باید بصیر و زمان شناس باشد، گفت: طلبه‌ای که زمان خود را نشناسد و به امر تبلیغ بی توجه باشد عمر خود را ضایع کرده است.
بانوان طلبه- عکس آرشیوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید کمیل موسوی، کارشناس امور دینی، امروز در کلاس درس اخلاق که در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، گفت: یک طلبه بسیجی علاوه بر اینکه تبلیغ دین می‌کند باید معیارهای بسیجی بودن را نیز داشته باشد.

وی افزود: معیارها و وظایف فرد بسیجی در کلام رهبر معظم انقلاب کاملا مشهود است ایشان در این زمینه می‌فرمایند: بسیجی زمانی که احساس کرد اسلام و انقلاب به وجود او نیاز دارد با همه توان آماده و حاضر می‌شود تا آن نیازها را برطرف کند.

حجت الاسلام موسوی با تاکید به اینکه شخص بسیجی باید بصیر و زمان شناس باشد، بیان داشت: طلبه‌ای که زمان خود را نشناسد و به امر تبلیغ بی توجه باشد عمر خود را ضایع کرده است.

کارشناس امور دینی ابراز کرد: امروز طلبه‌ها علاوه بر وظیفه شناسی باید آینده‌نگر نیز باشند تا بتوانند نقش خود را به درستی در جامعه ایفا کنند و این امر می‌طلبد که طلبه بداند برای چه علم می‌آموزد و چشم انداز زندگی‌اش به چه صورت ترسیم شده است.

وی درباره اینکه افراد باید برای زندگی خود آینده نگری داشته باشد، گفت: یک طلبه اگر فاقد این چشم انداز باشد نمی‌تواند بگوید که ده سال آینده چگونه می‌تواند انقلاب را یاری رساند.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: طلبه همانند آب برکه است و این آب، برکه را تازه نگاه می‌دارد اما یک طلبه بسیجی همانند چشمه جوشان است که اگر نجوشد آب برکه تامین نخواهد شد به همین دلیل لازم است طلبه بسجی تولید محتوا و علم داشته باشد تا دیگران از آن علم و محتوا بهره ببرند.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به پیاده روی اربعین، گفت: حرکت عظیم و بی نظیر پیاده روی اربعین به واسطه جوشش اراده یک طلبه بسیجی بود که باعث شد ذهن‌ها هدایت و قلب‌ها منقلب شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انقلاب کردن عمیق‌ترین و عظیم‌ترین ارث باقی مانده از امام حسین(ع) است./813/202/ب3

ارسال نظرات