۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۶۴۱۸۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

وظیفه ما در قبال شهدا، اطاعت از فرامین ولی‌فقیه است

حجت‌الاسلام ارزانی درباره وظیفه ما در قبال شهدا گفت: اگر بخواهیم مسیر شهدا را گم نکنیم، باید تابع ولایت‌فقیه باشیم تا مسیر هدایت را گم نکنیم.
حبیب ارزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در شام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) در دومین شب از یادواره شهدای شهر کهریزسنگ که در حسینیه اعظم این شهر برگزار شد، با تسلیت این ایام، گفت: اگر امروز انقلاب در سراسر جهان شناخته شده است، به برکت خون شهدا است که افتخار همه ما هستند.

وی درباره عظمت انقلاب اسلامی در جهان افزود: موجی که انقلاب اسلامی در سراسر جهان ایجاد کرده است سبب شده تا مسلمانان حتی با جمعیت‌های اندک در کشورهای پیشرفته جهان، به جای سکوت در برابر ظلم، ندای استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی سر دهند و این جسارت و شجاعت که در سراسر جهان شاهد هستیم، تماماً به برکت مکتب سیدالشهدا و ثمره آن انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به مطلب یکی از نویسندگان مسیحی درباره عظمت مکتب عاشورا بیان داشت: در عظمت امام حسین همین بس که حیف که حسین از ما نیست که اگر بود بر سر هر کوی و برزن پرچمی برپا می‌کردیم و تمام مردم دنیا را مسیحی می‌کردیم و این گوشه کوچکی از عظمت مکتب عاشورا است که فراتر از مرزهای جغرافیایی اسلام رفته است.

وی هم‌چنین حضور میلیونی زائران اربعین را نشانی دیگر از عظمت مکتب عاشورا بیان کرد و گفت: در سال‌های ابتدایی حضور زائران در عتبات، تعداد زائران حتی از انگشتان دست هم تجاوز نمی‌کرد، چون از حضور در اماکن مذهبی می‌ترسیدند و جرأت زیارت نداشتند ولی امروز با موج 20 میلیونی عاشقان حسینی روبرو هستیم که با وجود تهدیدهای تروریست‌های داعشی، باز با چنان جسارت و شجاعتی وارد میدان می‌شوند و این قدرت تنها به برکت مکتب سیدالشهدا و خون شهدا است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه به عظمت خون شهدا در پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: این شهدا سه هدف اصلی برای حضور در میدان‌های نبرد داشتند، اول دفاع از خاک میهن در برابر دشمنی که می‌خواست 72 ساعته جنگ را تمام کند ولی به برکت وجود شهدا، 8 سال به طول انجامید و آنچه در طول این 8 سال اتفاق افتاد، نه جنگ، بلکه دفاع بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دفاع از پایه‌های نوپای انقلاب اسلامی که با رأی مردم به جمهوری اسلامی بعد از 2500 سال نظام شاهنشاهی به ثمر رسید و هدف آخرشان حاکمیت ارزش‌های اسلامی در جامعه بود که متأسفانه از هدف سوم شهدا در جامعه امروز بسیار فاصله گرفتیم.

حاکم کردن ارزش‌های اصیل اسلامی، از دغدغه‌های امروز جامعه است

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند، چرا در جامعه اسلامی باید دروغ و غیبت به راحتی صورت گیرد، ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های امروز ما، فاصله گرفتن از آموزه‌های اصیل و ناب اسلامی است که یکی از این آموزه‌ها امر به معروف و نهی از منکر است که متأسفانه حتی در کشورهای غربی نیز این آموزه به صورت سیستماتیک در حال انجام است.

وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه ما نتوانستیم منکرات را به خوبی تعریف کنیم و تنها بی‌حجابی را از منکرات می‌دانیم در حالی که تمام ضد ارزش‌های اسلامی، نوعی منکر است و وظیفه امروز ما با توجه به هجمه‌های جنگ نرم دشمنان، نهادینه شدن آموزه‌های اصیل و ناب اسلامی در بدنه جامعه و خانواده‌ها است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، درباره وظیفه امروز ما در قبال شهدا افزود: نظام جمهوری اسلامی تنها نظام در کل جهان است که براساس رأی مردم استوار است و پایه اصلی‌اش ولایت‌فقیه است و اگر بخواهیم مسیر شهدا را گم نکنیم، باید تابع ولایت‌فقیه باشیم تا مسیر هدایت را گم نکنیم و حرف و پیامی که امروز رهبر معظم انقلاب می‌زند، همان حکم و دستور امام زمان را دارد.

وی در ادامه بیان داشت: اگر امروز بخواهیم طریق شهدا را برویم تنها راه موفقیت، تأسی به فرمایشات ائمه اطهار و در دوران کنونی تأسی به ولی‌فقیه زمان است و با اقتدار در تمام دنیا از جایگاه ولایت‌فقیه دفاع می‌کنیم و به آن پایبند هستیم.

لازم به ذکر است شهر کهریزسنگ با جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر، 60 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده و شهید کمیل قربانی، شهید مدافع حرم این شهر است که در این یادواره از شناسنامه این شهید به صورت نمادین، رونمایی شد./202/1306/ب1

ارسال نظرات