۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۶۴۴۳۳
استاد حوزه علمیه:

ایمان با محبت و مودت مستحکم می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وجود مومن سبب مسرت دیگران می‌شود، گفت: انسانها از خیرات و برکات فرد مومن که سرشار از معنویت است بهره می‌برند انسان برای مومن شدن نیاز به انقلابی درونی دارد و ایمان با محبت و مودت مستحکم می‌شود.
حجت الاسلام عباس سمیع‌زاده، استاد حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس سمیع‌زاده، استاد حوزه علمیه، سه‌شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) که به همت هیأت رزمندگان غرب تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: بیش‌ترین مصائب ائمه معصومین(ع) در ماه صفر قرار دارد.

وی افزود: صدقه دادن و قرائت دعاهایی که در مفاتیح الجنان ذکر شده از آداب ماه صفر است، امام راحل انس عجیبی با مفاتیح الجنان داشت.

حجت الاسلام سمیع‌زاده با بیان اینکه برخی ماه صفر را شر و نحس می‌دانند، ابراز کرد: خداوند هیچ زمانی را نحس خلق نکرده است و منشأ برخی از شرها خود انسان است، آیت‌الله جوادی آملی می‌فرمایند: پناه می‌بریم از شرهایی که از نفوس ما انسانها بلند می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت دیدار است، اظهار داشت: کسانی که به مسجد می‌روند زائران الهی هستند، زیارت معصوم و غیر معصوم سبب رشد دوستی و مودت می‌شود.

وی وجود مومن را سبب مسرت دیگران بیان کرد و گفت: انسانها از خیرات و برکات فرد مومن که سرشار از معنویت است بهره می‌برند انسان برای مومن شدن نیاز به انقلابی درونی دارد و محبت و مودت در رسیدن به این مهم بسیار حائز اهمیت است./202/813/ب1

ارسال نظرات