۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۶۴۴۸۳
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

«نهضت حسینی» شناسنامه انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که منشور انقلاب اسلامی و آیین نامه نهضت ما منشور عاشورا است، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی شعار خود را «نهضت ما حسینی» قرار دادیم که این شناسنامه انقلاب ما است و دشمنان بدانند که حسینیان با یزیدیان بیعت نخواهند کرد و حسین(ع) را در وسط میدان تنها نخواهند گذاشت.
حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، پیش از ظهر امروز، در مراسم تشییع شهدای انفجار تروریستی حله که در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد، با ابلاغ سلام و تسلیت رهبر معظم انقلاب به مردم خوزستان ابراز داشت: مسأله شهید و شهادت برای مردم مقاوم خوزستان تازگی ندارد؛ چرا که در زیر هر نخل نجیب این استان شهدایی ایستاده به ملاقات خدا رفتند و جای جای این سرزمین مبارک قطره های خون شهدا را در خود ثبت و ضبط کرده است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان این که خوزستان حریم شهدا است، گفت: کسی که قصد ورود به این سرزمین را دارد با غسل و طهارت وارد و کفش ها را درآورد و این استان وادی مقدس آغشته به خون شهدا است که قدم ها را باید آهسته برداشت و با خشوع و خضوع در آن حرکت کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مردم خوزستان بارها صحنه شهادت و مهاجرت را لمس کرده و دیده اند، خاطرنشان کرد: تشییع شهدای امروز یادآور شهدای دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و همه شهدا برای ما عزیز هستند اما ویژگی شهدای انفجار حله در آن است که به زیارت امام خود رفته بودند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) مبنی بر این که خداوند گناهان گذشته و آینده زائران امام حسین(ع) را خواهد بخشید، ابراز داشت: به تشییع جنازه افرادی آمده ایم که بر طبق این روایت گناهی در پرونده اعمال آنها وجود ندارد؛ چنان که رسول خدا(ص) در روایتی خطاب به سیدالشهدا(ع) می گوید که زیارت کننده من، پدرت، برادرت و خودت از صدیقین است و بر این اساس ما به زیارت صدیقین آمده ایم.

وی با بیان این که به دشمنان، استکبار جهانی، قارون های خلیج فارس، آل سعود تکفیری، رژیم صهیونیستی و مزدوران آنها می گوییم که راهمان را انتخاب کرده ایم، ابراز داشت: ما راه حسین بن علی(ع) که همانان جهاد و شهادت است را انتخاب کردیم و با آگاهی چنین راهی را انتخاب و در آن گام می برداریم.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان این که منشور انقلاب اسلامی و آیین نامه نهضت ما منشور عاشورا است، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی شعار خود را «نهضت ما حسینی» قرار دادیم که این شناسنامه انقلاب ما است و دشمنان بدانند که حسینیان با یزیدیان بیعت نخواهند کرد و حسین(ع) را در وسط میدان تنها نخواهند گذاشت.

وی گفت: یزیدیان اگر ما را محاصره اقتصادی کنند دست از این راه «ولی فقیه و امامت» برنخواهیم داشت و حتی اگر راه را باز و ادعای ترک میدان داشته باشند باز هم سازش نکرده و از مولایمان و اهدافمان دست برنخواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در پایان خطاب به داعش و اربابانش گفت: اگر امروز زائران ما را می کشید این جمعیت آمده است تا بگوید آماده شهادت بوده و به رهبرشان می گویند که از تو به یک اشاره، از ما به سر دویدن./202/9456/ب1

ارسال نظرات