۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۶۴۴۹۰
آیت الله سعیدی:

پاسخ شهادت زائران حسینی در میدان های جنگ داده خواهد شد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) شهدای حادثه تروریستی حله را صاحب مقام های ساحت اخروی دین مبین اسلام توصیف و تصریح کرد: حقیقت آن است که پاسخ این دشمنی ها از سوی رزمندگان اسلام در میدان های جنگ به دشمن نشان داده خواهد شد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز ظهر در آئین عزادارای فاجعه حله و یادبود جان باختگان حادثه تصادف قطار تبریز ـ مشهد که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد به اهمیت محبت اهل بیت(ع) در جریان عظیم تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که دشمنان اسلام اصیل و معارف اهل بیت(ع) برای از بین بردن محبت، مودت و وحدت اسلامی از میان امت اسلام ائتلافی بزرگ در تاریخ عصر حاضر شکل داده اند؛ این در حالی است که پیروان و محبان حقیقی اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) در طول تاریخ برای زیارت این امام همام از تمام موجودیت خود هزینه کرده اند بر این اساس تجارب تاریخی نشان از آن است که هیچ شرایطی موجب کمرنگ شدن عشق و علاقه مردم به سیدالشهدا(ع)نخواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به شهادت شماری از زائران اربعین حسینی در عملیات تروریستی حله اشاره کرد و عنوان داشت: باید توجه داشت که جریان پیاده روی  اربعین به شکوه و جایگاه خاصی رسیده است بر اساس این حقیقتی که دشمنان اهل بیت(ع) نمی توانند در معادلات جهانی آن را قبول کنند همان حضور ده ها میلیون زائر امام حسین(ع) همگام با این عظمت و شکوه و خدمت رسانی مردم عراق به این زائران است.

وی افزود: حقیقت این عملیات تروریستی در معادلات سیاسی روز آن است که صهیونیست بر مدار وهابیت و داعش برای تحت تأثیر قرار دادن بزرگترین گردهمایی بشری در قرن حاضر از هیچ راهی چشم نپوشیده است.

آیت الله سعیدی افق گردهمایی اربعین را نابودی دشمنان اسلام توصیف کرد و گفت: حرکت بزرگ اربعین و پذیرایی از زائران حسینی الگوی کامل سبک زندگی اسلامی است بر این اساس دشمن متوجه این حقیقت شده است که تمدن اسلامی در حال شکل گیری است و نمی تواند ارزش ها و اساس زیست اسلامی با این سبک را در معادلات استکباری خود بپذیرد.

شکل گیری سبک زندگی اسلامی موضوعی نگران کننده برای دشمن است

امام جمعه قم با اشاره به این که دشمنان اسلام و معارف اهل بیت(ع) تلاش می کنند محبت و مودت اسلامی حاکم میان امت اسلامی و اهل بیت(ع) که مقدمه احقاق وحدت اسلامی است را از سبک زندگی اسلامی این امت حذف کنند، اظهار داشت: حقیقت در امت اسلام این است که بیعت این امت با اهل بیت(ع) نا گسستنی است بر این اساس دشمن توجه داشته باشد نور اهل بیت(ع)  در جریان وحدت و تمدن نوین اسلامی تابیده است و هیچ گاه خاموش نخواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) شهدای حادثه تروریستی حله را صاحب مقام های ساحت اخروی دین مبین اسلام توصیف و تصریح کرد: حقیقت آن است که پاسخ این دشمنی ها از سوی رزمندگان اسلام در میدان های جنگ به دشمن نشان داده خواهد شد.

حادثه قطار نماد سوء تدبیر در امور اجرایی است

آیت الله سعیدی حادثه قطار مشهد را نتیجه سوء مدیریت سیستم اجرایی توصیف کرد و گفت: بدون تردید این حادثه نتیجه سوء مدیریت بوده است که از مسئولان  می خواهیم که بدون عجله و با دقت و بر اساس قانون، با کسانی که در این حادثه کوتاهی کرده و عمداً یا سهواً مقصر بودند، برخورد کنند./837/پ202/ج1

 

ارسال نظرات