۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۶۴۶۰۲
حجت الاسلام گرایلی خبر داد؛

وجود 476 موقوفه قرآنی در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 476 موقوفه قرآنی در استان وجود دارد، گفت: در سال جاری برای مرمت و بازسازی موقوفه حسینیه امام رضا(ع) بیرجند حدود 600 میلیون تومان هزینه شده است.
حجت الاسلام گرایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: در طی پنج سال گذشته حدود یک هزار و 600 موقوفه در دهگردشی های مختلف کشف شده است و بیش از 11 هزار و 600 هکتار اراضی موقوفات استان در این مدت رفع تصرف شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 476 موقوفه قرآنی در استان وجود دارد، گفت: در سال جاری برای مرمت و بازسازی موقوفه حسینیه امام رضا(ع) بیرجند حدود 600 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: حدود 2 هزار و 300 سند مالکیت در طول 78 سال گذشته و 3 هزار سند مالکیت در طی پنج سال گذشته اخذ شده است و طی این سال های اخیر نیز 700 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام گرایلی تعداد سند مالکیت اخذ شده از ابتدای سال جاری تاکنون را 610 سند عنوان کرد و گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 258 هکتار به ارزش 30 میلیارد تومان رفع تصرف از اراضی وقفی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد موقوفات استان 9 هزار موقوفه و تعداد رقبات نیز 21 هزار مورد است، تصریح کرد: در این مدت نیز 50 وقف جدید در شهرستان های بشرویه، بیرجند، خضری، خوسف، زیرکوه، سرایان، سربیشه، قاین، طبس و نهبندان به ثبت رسیده است./880/203/ب2

 

ارسال نظرات