۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۶۴۹۸۰
رییس اداره اوقاف تربت حیدریه خبر داد؛

ثبت بالغ بر یک هزار موقوفه در تربت حیدریه

رییس اداره اوقاف تربت حیدریه گفت: تا کنون در سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و مه ولات هزار موقوفه و 3 هزار و 500 رقبه در سامانه اوقاف ثبت شده است.
حجت الاسلام لطفی، رییس اداره اوقاف تربت حیدریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام محسن لطفی، رییس اداره اوقاف تربت حیدریه ظهر امروز در نشست خبری با بیان این که درآمد این اداره از 1.5 میلیارد در سال 91 به بالغ بر ده میلیارد ریال در سال جاری رسیده، گفت: تا کنون در سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و مه ولات هزار موقوفه و 3 هزار و 500 رقبه در سامانه اوقاف ثبت شده است.

وی با بیان این که 80 درصد موقوفه های این منطقه با موضوع محرم و عزاداری ایام محرم و صفر است، تصریح کرد: بدون شک یکی از ضرورت های حوزه وقف در کشور و به خصوص در منطقه تربت حیدریه وقف فرهنگی و قرآنی است اما تا کنون همواره در راستای برگزاری مسابقات قرآنی با فقدان و کمبود اعتبار مواجه بوده ایم.

رییس اداره اوقاف تربت حیدریه با بیان این که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر وجود ده میلیون حافظ قرآن در کشور و رویکرد سازمان اوقاف در حوزه قرآنی خاطر نشان کرد: امروزه خلا موقوفه های قرآنی در تربت حیدریه احساس می شود و لازم است تا واقفین بر اساس نیازهای روز موقوفات خود را وقف کنند.

حجت الاسلام لطفی با اشاره به خلا موقوفات در سطح شهرستان بیان کرد: امروزه باید حرکتی جدی، بنیادین و اثرگذار در راستای ثبت وقف های تازه با نیات قرآنی و رفع خلاهای موجود در این حوزه صورت بگیرد، یادآور شد: بدون هیچ گونه شک و تردید  ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند کمک فعالان و مربیان قرآنی در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که امروز همراه با وقف برای عزاداری ها نیاز به موقوفاتی جهت توسعه فرهنگ علم و دانش در جامعه اسلامی احساس می شود، اظهار کرد: بدون شک و تردید وقف نیات خیرخواهانه را زنده نگاه داشته و با فرهنگسازی، همیشه باید به آن توجه شود.

رییس اداره اوقاف تربت حیدریه با بیان این که در موقوفه قطب الدین حیدر و احمد قلیج سلطان سلیمان شهرستان زاوه سرمایه گذاری صورت گرفته گفت: در موقوفه قطب الدین حیدر تربت حیدریه سرمایه گذار با ایچاد بازارچه موقت، زمین موقوفه که مسلوب المنافع بوده را به در آمد زایی مبدل کرده است.

حجت الاسلام لطفی افزود: در موقوفه ملا احمد قبیج سلطان سلمان شهرستان زاوه بابت 8 سهم موقوفه سرمایه گذار بخش کشاورزی، با ایجاد استخر ذخیره آب و انتقال لوله آب، اراضی دیمی را به اراضی مستعد آبی برای کشاورزی تبدیل کرده است.
 
وی ادامه داد: در مدت یکسال گذشته حدود 15 هزار متر مربع به ارزش ده میلیارد ریال به دلیل عدم پرداخت اجاره بها و یا عدم رعایت قوانین موقوفه از مالکین حقوقی و حقیقی رفع تصرف و آماده مزایده و واگذاری یه اشخاص دیگری شده است./864/202/ب3

 

ارسال نظرات