۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۶۵۰۴۲
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:

موقوفات کشور فرهنگ جامع و کامل ایران اسلامی را نشان می‌دهد

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مردم ایران نسبت به وقف توجه خوبی دارند، در کشور ما موقوفاتی وجود دارد که فرهنگ کامل و جامع آن را نشان می‌دهد.
شرفخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه شامگاه شنبه 13 آذر در مراسم رونمایی از کتاب واقفان دارالخلافه که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، با اشاره به اهمیت وقف گفت: در کشور ما 1870 هزار موقوفه با 807 نیت واقف وجود دارد.

وی افزود: رسانه های دنیا چنین القا می‌کنند که در ایران حقوق بشر رعایت نمی‌شود در حالی که در فرهنگ ما موقوفاتی برای حقوق حیوانات وجود دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف نشان از تمدن اصیل ایرانی دارد، عنوان کرد: در کشور موقوفات عجیبی داریم که نشان می‌دهد فرهنگ ایران جامع و کامل است.

حجت‌الاسلام شرفخانی اظهار داشت: برخی بدون داشتن اطلاعات تصور می‌کنند که بعد از انقلاب وقف کمرنگ شده است، در حالی که از اول انقلاب تا سال 1388 هرسال 200 وقف و از سال 89 تا امروز 2800 وقف ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب توجه مردم به وقف بیشتر شده است، گفت: بعد از انقلاب ما بر روی مسائلی همچون انفاق، صدقات ابتدایی زیاد کار کردیم اما با وجود این مردم نسبت به وقف نیز توجه خوبی داشتند چرا که نسبت به ارزش و اهمیت آن آگاهی دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: تمام وقف‌نامه‌ها در سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه موجود است و بر اساس نیت واقف صرف می‌شود چراکه ساختار وقف مردمی است.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی از کتاب واقفان دارالخلافه نوشته بهزاد یعقوبی رونمایی شد و همچنین از اقدام خداپسندانه 10 تن از یاواران وقف تقدیر و تشکل به عمل آمد./807/202/ب2

ارسال نظرات