۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۶۵۲۱۵
مدیر مؤسسه طلیعه ظهور:

مهدی یاوران تمنای شهادت در راه خدا را دارند

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور گفت: محبوب خدا برای کسب رضایت الهی از جان و مال و تمام تعلقاتش مایه می گذارد از این رو آنان تمنای شهادت در راه خدا را دارند.
حجت الاسلام حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی مدیر مؤسسه  طلیعه ظهور و کارشناس مباحث فرهنگ مهدوی یکشنبه شب در مسجد گنج کرمان اظهار داشت: آیه 54 سوره مائده جامع ترین، محوری ترین و بنیادی ترین آیه برای بیان ویژگی های مهدی یاوران است که 5 ویژگی آنان را به زیبایی بیان می کند.

وی بیان داشت: نخستین ویژگی یک مهدی یاور، رسیدن به مقام عشق بازی با خدا و سلوک عاشق الی الله است چنانچه هم آنان عاشق و دوستدار خدا هستند و هم خدا عاشق و دوستدار آنان است به گونه ای که خداوند کارگردان صفر تا صد زندگی آنان است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی عنوان داشت: اگر ادعای مهدی یاوری داریم؛ ببینیم در دل بارقه ای از عاشقی نسبت به خدا داریم یا خیر؟ زیرا ممکن است پندارمان مهدی یاوری و شیعه بودن باشد از این رو وجود دوست داری خدا در دلمان اثباتی برای مهدی یاوریمان است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که فضای آخر الزمان فضایی خطر خیز و بحرانی است به گونه ای که همه مردم در این دوران در لبه پرتگاه دینداری هستند لازم است طبق فرمایش امام صادق (ع) بر دعای غریق مداومت کنیم تا در راه دین ثابت قدم باشیم زیرا باید در این دوران غیرتمندانه دینداری کنیم تا چنان حرّ عاقبت بخیر شویم.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور ادامه داد: متاسفانه با وجود فضای سایبری و مجازی برخی دینداریشان مقطعی، موسمی و فصلی است چنانچه در ایام محرم دیندار و در بقیه سال بی دین هستند زیرا دینداریشان عاریه ای است پس مرتبا از خدا بخواهیم که ما را جزء چنین اشخاصی قرار ندهد.

وی با اشاره به معنای رجعت ابراز داشت: در زمان ظهور طلایه داران بندگی خدا که دارای محض ایمان هستند به دنیا باز می گردند چنانچه محض کفر نیز باز می گردند تا "العاقبة للمتقین" را ببینند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی تاکید کرد: باید مهدی یاوران پیامبر شناسی قرآنیشان قوی باشد زیرا نام 25 پیامبر از 124 هزار پیامبر به عنوان الگو در قرآن مطرح شده است چنانکه ابراهیم (ع) را به عنوان خلیل الرحمان معرفی کردند که به معنای دوست صمیمی خدا است.

وی افزود: هر کدام از ما ظرفیت ابراهیم شدن را داریم؛ آن حضرت دو ویژگی اصلی داشتند که برائت و دوری از بت ها و شیاطین بود از این رو امروز نیز باید چنین کنیم اما طبق حدیث پیامبر اکرم (ص) بت پرستی امّت پیامبر (ص) دنیا پرستی و زیر شاخه های آن همچون قدرت طلبی، شهوت پرستی، شهرت پرستی و امثال آن است.

کارشناس مباحث فرهنگ مهدوی تصریح کرد: متاسفانه شیطان قریب امروز برخی افراد، همین تلفن های همراه است که به شدت به آن وابسته هستند چنانکه برخی نسبت به آن اعتیاد پیدا کردند به همین منظور در برخی شهرها شاهد باز شدن کلینیک های ترک اعتیاد به موبایل هستیم از این رو به رسم پدر موحدین عالم (حضرت ابراهیم) بت امروزمان را بشکنیم و از شیاطین دوری کنیم به گونه ای که در محیط گناه قرار نگیریم و نفوذ گاه شیطان را مسدود کنیم.

وی با اشاره به اینکه با نفوذ شیطان در خانه و خانواده طلاق افزایش یافته و مشکلات خانوادگی فراوان بروز یافته است، گفت: منزل به معنی محل نزول آرامش در پناه خدا است از این رو تلاش کنیم اهل ایمان بوده تا دارای قلبی سلیم باشیم زیرا هنر ابراهیمیان عالم آن است که جز خدا و عشق او در دل چیز دیگری را جای ندهند.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور در بیان ویژگی دیگر مهدی یاوران اظهار داشت: محبوب خدا برای کسب رضایت الهی از جان و مال و تمام تعلقاتش مایه می گذارد از این رو آنان تمنای شهادت در راه خدا را دارند چنانچه شهید باقری می گوید: سعی کنیم خدا عاشقمان شود تا یا شهادت و یا فضیلت شهادت نصیبمان شود چنانچه علمایی که مردم را دعوت به عشق الهی می کنند همچون امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب دارای فضیلت شهادتند.

وی ضمن اشاره به 16 واژه قرآنی که بیانگر عشق خدا نسبت به بندگانش است، مطرح کرد: خداوند توابین را بسیار دوست دارد زیرا هیچ شفیقی در عالم پیروزمندانه تر از توبه نیست از این رو مصداق توبه ما به سوی خدا شرکت در همین مجالس اهل بیت (ع) است پس قدردان این حدیث دلدادگی به امام زمان (عج) باشیم.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان گفت: امروز علی زمان ما به سبب غربت در میان شیعیانش خانه نشین شده است زیرا غفلت و جهالت ما دل آن حضرت را خون کرده است در حالی که طبق فرمایش حضرت آیت الله بهجت(ره) جزیره خضراء امام زمان (عج) قلبی است که آن حضرت در آن آرامش داشته باشد اما آیا امروز خانه و قلب ما جایگاه آرامش آن حضرت هست یا خیر؟/201/9703/ب1

ارسال نظرات