۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۶۶۴۶۹

تنها 107 رای پای تصویب طرح رسیدگی به حقوق های نجومی

نمایندگان خانه ملت به طرحی یک فوریتی رای دادند که بر اساس آن موضوع حقوق‌های نجومی از طریق کمیسیون اجتماعی در خانه ملت پیگیری شود.
فیش حقوقی نجومی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، طرح یک فوریتی پیگیری حقوق‌های نجومی در مجلس شورای اسلامی با 107 رای موافق، 31 رای مخالف و 10رای ممتنع از مجموع 201 رای ماخوذه تصویب شد.

در جریان جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، غلامرضا کاتب، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که موضوع حقوق‌های نجومی همچنان به عنوان یک خواسته و دغدغه از سوی مردم مطرح است، گفت: باید به انتظار مردم مبنی بر یک اقدام قاطع از سوی مجلس شورای اسلامی پاسخ بدهیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز تأکید داشته‌اند که موضوع حقوق‌های نجومی به فراموشی سپرده نشود.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی دولت به موضوع لایحه «مدیریت خدمات کشوری»، بیان داشت: علی‌رغم صحبت‌های صورت گرفته میان نمایندگان ملت و اعضای دولت در اولین جلسه مشترک دولت و مجلس، هنوز با گذشت چندین ماه، دولت لایحه مدیریت خدمات کشوری را به مجلس ارائه نکرده است.

کاتب تصریح کرد: حتی بنده نامه‌ای با امضای شخص رییس مجلس شورای اسلامی به رییس جمهور تحویل دادم، اما پس از آن نیز لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارسال نشد.

وی گفت: متاسفانه در نوبت قبل که طرح پیگیری حقوق‌های نجومی در مجلس مطرح و رای نیاورد، برخی برداشت‌های غلط از این موضوع صورت گرفت، اما دلیل رای نیاوردن طرح قبلی تنها ارجاع اشتباه طرح به کمیسیون غیرتخصصی بود. در طرح کنونی تصمیم گرفته شده است که طرح مذکور در کمیسیون اجتماعی به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد.

برخی حق الجلسه‌های میلیونی می‌گیرند

در ادامه حجت الاسلام علیرضا سلیمی در موافقت این طرح یک فوریتی، گفت: باید موضوعی که مورد مطالبه رهبر انقلاب و مردم است از سوی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید شفاف‌سازی صورت بگیرد که چرا برخی در کشور ما حق الجلسه‌های میلیونی می‌گیرند. باید توجه کنیم که طرح قبلی نقصان داشت و بر اساس آن برخی برداشت‌های غلط از رفتار مجلس در قبال حقوق‌های نجومی صورت گرفت.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی به بیت المال آسیب می‌رسانند و بی عدالتی می‌کنند، انتظار مردم از جایگاه خانه ملت این است که؛ ثابت کند تحت هر شرایطی حامی مردم است و با بی‌عدالتی مبارزه می‌کند.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: در حالی که برخی از مردم ما حقوق زیر یک میلیون دریافت می‌کنند، برخی از مسوؤلان در سفرهای خود منوی غذای تک نفره با قیمت بالای 600 هزار تومان تقاضا می‌کنند. /856/پ202/ج

ارسال نظرات