۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۶۷۰۷۸
در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

هفتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی برگزار شد

هفتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی با عنوان اصلی «نقش عقلانیت و اخلاق دینی در جلوگیری از خشونت و افراط گرایی در منطقه» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری رییس مرکز بین المللی گفت‌وگوی ادیان، با بیان اینکه برخی با نظریه پردازی‌های غلط تلاش کردند ایمان مردم را نسبت به خدا و ادیان سست کنند، ابراز کرد: در این میان شاید رهبران ادیان خیلی متوجه این حلقه شیطانی و استکباری نبودند و کسانی هم که مصلح بوده و فریاد سر طاغوتیان زدند مورد ملامت قرار گرفتند اما کارهای تکفیری‌ها ثمره داد و امروز کار آنها به عنوان نماد در صحنه حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام تسخیری بیان داشت: خوشحالیم که امروز رهبران ادیان تلاش دارند که زندگی مردم را به حالت عادی خود برگردانند، ما تلاش می‌کنیم که این روابط را روز به روز قوی تر کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام محمدعلی تسخیری رییس مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام، گفت: قرآن و اسلام در زمینه رعایت حقوق دیگران برنامه همه جانبه دارد. 

در ادامه جاثلیق رهبر ارامنه حوزه سیلیسی از لبنان گفت: در دنیای امروز  خشونت بسیار شده و زندگی بشری را به خطر انداخته است، مسیحیت و اسلام برای حل این مشکل نکات مهمی دارند.

همچنین اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران، گفت: ما با فهم و هم‌زیستی متقابل دنبال هدف اصلی انسانیت و بشریت هستیم.

وی افزود: ما به گفت‌وگو بین اسلام و مسحیبت اعتقاد داریم، که بتوانیم به یکدیگر نزدیک شده و راه‌هایی برای همکاری، تفاهم و احترام متقابل را کسب کنیم.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران، با بیان اینکه انسان ساخته شده که از آنچه خلق شده استفاده کند، عنوان کرد: اگر امروز دجار هرج و مرج شدند به این علت که انسان از آنچه خلق شده درست استفاده نمی‌کند، انسان‌ها به جای عشق به مذهب از آن در موارد منفی استفاده می‌کنند.

وی در پایان گفت: خشونت در جامعه و روابط اتفاق می‌افتد چراکه ما از منبع خود یعنی خداوند دور شدیم در حالیکه ما خلق شدیم که به خالق خود عشق‌ورزی داشته باشیم.

در ادامه خانم نورا پایراگداریان با بیان اینکه حقوق و کرامت‎ انسان‌ها باید رعایت شود، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم برخی قوانین مانند دوری از نسل کشی یا عدم برداری، شکنجه و غیره برای رعایت حقوق انسان‌های به شکل قانون مدون شد اما هیچ گاه اجرا نشد.

وی با بیان اینکه امروز مساله تروریست یک جلوه دیگر خشونت است که خود را نشان داده است، عنوان کرد: مذاهب ادیان آسمانی می‌توانند منبع حقوق بشر باشد و این گفتگوها می‌تواند عاملی برای اجرایی شدن قوانین بین‌المللی حقوق بشر باشد./202/807/ب1

ارسال نظرات