۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۶۷۲۲۳
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد؛

لزوم حمایت دولت برای توسعه شعب مدارس قرآنی در کشور

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دولت باید اعتبارات ویژه‌ای را برای توسعه شعب مدارس قرآنی در کشور اختصاص داده و با تمام توان از آن حمایت کند زیرا مدارس قرآنی بستر بسیار مناسبی برای تربیت قرآن پژوهان در آینده است.
مکتب‌خانه قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی امشب در مراسم افتتاح هفتمین شعبه مدرسة القرآن شهرضا با اشاره به در پیش بودن هفدهم ربیع‌الاول، اظهار کرد: حدود دوازده قرن است که آخرین امام شیعیان در پرده غیبت به سر می‌برد، همه ما وظیفه داریم تا برای تعجیل در ظهور آن حضرت تلاش کنیم، در روز قیامت از تلاشهایی که در این زمینه انجام دادیم و از کم کاریهایی که داشیتم سؤال خواهد شد بنابراین هیچ کس نمی‎تواند بگوید در این مزینه مسؤولیت ندارد.

وی اظهار کرد: زندگی مادی به اندازه‌ای خلق و خوی ما را تغییر داده است که برای مدت زمان کوتاهی که هر از خدمات عمومی نظیر آب یا برق قطع می‌شود واکنش نشان می‌دهیم اما از این مسئله غافل هستیم که دوازده قرن است که امام عصر(عج) در پرده غیبت به سر می‌برد و ما به عنوان کسانی که مدعی پیروی ایشان هستیم، هیچ عملی برای تعجیل در ظهور آن حضرت انجام نداده‌ایم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا حجت را از یاران خود برداشتند و به آنها اجازه دادند که بروند، این در حالی بود که برای جذب یاران بیشتر هم تلاش می‌کردند زیرا آن حضرت به دنبال حذب افرادی بودند که با بصیرت و دانش و آگاهی همراه ایشان بجنگند و در راه خدا جانبازی کنند؛ در واقع ایشان به اصحاب و افراد خود نشان دادند که آنها به وجود امام نیاز دارند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: منتظران ظهور باید بصیرت داشته باشند تا در عصر غیبت گمراه نشوند و از مسیر حق و حقیقت منحرف نشوند، راه مستقیم در جهان همواره یک راه بوده و آن راه خداوند است که به وسیله پیامبران برای بشر آورده شده است، امروز بیش از زمانهای گذشته به بصیرت افراد مؤمن نیاز است زیرا دشمنان از هر طریقی برای انحراف جامعه اسلامی تلاش می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به افتتاح هفتمین شعبه مدرسة القرآن شهرضا، عنوان کرد: همه مردم شهرستان به این مدرسه مدیون هستند زیرا این مدرسه در راه ترویج فرهنگ متعالی اسلامی و تبلیغ و تعلیم کتاب خدا تلاش می‌کند، قرآن کریم کتاب هدایت  و سعادت است و افرادی که در راه تعلیم قران تلاش می‌کنند، اجر و مزدی به مراتب بیشتر از دیگران دارند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: باید فعالیتهای قرانی به صورت تخصصی و با نظارت استادان کارآزموده انجام شود، باید افرادی در مدارس قرآنی تربیت شوند که بتوانند با بیان شیوا و احاطه خود به علوم قرآنی زمینه گرایش دیگران را نیز به آیین اسلام و مطالعه کتاب قرآن فراهم کنند، البته دولت باید اعتبارات ویژه‌ای را برای توسعه شعب مدارس قرآنی در کشور اختصاص داده و با تمام توان از آن حمایت کند زیرا مدارس قرآنی بستر بسیار مناسبی برای تربیت قرآن پژوهان در آینده است.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: امروز 40 درصد از مدارس آمریکا زیر نظر کلیسا اداره می‌شود، زیرا در آمریکا گرایش‌ها به سمت بنیادگرایی در حال افزایش است اما متأسفانه در نظام آموزشی کشور ایران، بسیاری از دانش آموزان پس از فارغ‌التحصیلی حتی یک صفحه قرآن را نیز نمی‌توانند بخوانند./202/868/ب1

ارسال نظرات