۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۴۶۷۲۴۹
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

ایران همواره حامی محور مقاومت است/ آزاد سازی حلب شکست سیاست های غرب در منطقه بود

رییس مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت، گفت: ایران همیشه پشتیبان جبهه مقاومت در راه مبارزه با غرب خواهد بود.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه 24 آذر در نطق پیش از دستور خود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیره پیامبر(ص)، گفت: حضرت محمد(ص) مردمی‌ترین نوع از حکومت را پیاده می‌کرد. به این معنا که مردم در آزادترین شرایط قرار داشتن و حکام در محدودیت به سر می‌بردند، اما امروز و در دنیای شاهد هستیم برخی از حکام دقیقا برعکس این موضوع عمل می‌کنند.

وی با پرداختن به نظام اخلاقی پیامبر(ص)،بیان داشت: رسول خدا(ص) نظام سیاسی مجموعه خود را بر پایه اخلاق نهاد و بر همین اساس نیز تربیت بسیاری از مسلمانان در این نظام شکل گرفت.

لاریجانی با بیان این که از منظر پیامبر(ص) در مقابل این مسیر همبستگی ملی مبتنی بر اخلاق و ایمان نظامی گرگ‌وش مبتنی بر سودانگاری وجود دارد، اظهار کرد: وقتی معیارهای زیست اجتماعی بشر از تکیه بر اخلاق فاصله می‌گیرد و تلقی ماکیاولی در سیاست و اجتماع حسن تدبیر تلقی می‌شود، این پیش‌بینی پیامبر(ص) محقق می‌شود که متاسفانه جهان امروز تا حد زیادی چنین سیاستی را دنبال کرده است.

لاریجانی در بخش دیگری از نظق خود با انتقاد شدید از تحرکات نظام غرب، ابراز داشت: غربی‌ها اموال اموال و دارایی‌های مسلمانان را با پررویی هرچه تمام غارت می‌کنند. امروز نیز رجزخوانی‌های آمریکا و انگلیس تنها برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از واقعیات شکل می‌گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی‌های جدید جهبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: ایران همواره پشت محور مقاومت خواهد ایستاد و از آن نیز حمایت خواهد کرد. آزادی حلب نشان داد که سیاست‌های غرب در منطقه شکست خورده است و بزودی نیز شاهد آزادی موصل خواهیم بود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که فضای کنونی منطقه برای غربی ها خفه کننده است و سعی می‌کنند فضای کشمکش در منطقه را باز کنند، اظهار کرد: امروز هوشیاری در بین مسلمانان از سطح خوبی برخوردار است و مسلمانان قدرت تحلیل مکر مستکبرین را دارند و این پتانسیل پراهمیت این بار آنها را در چالش منطقه غرب آسیا زمین گیر خواهد کرد./856/پ202/ج

ارسال نظرات