۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۶۷۳۲۷

چند خبرکوتاه از خوزستان

اجرای روزانه بیش از 10 ساعت برنامه زنده در ایام اربعین حسینی از سوی شبکه الاهواز، هفته وحدت رسوا کننده داعشی ها است، برگزاری همایش خوشنویسان مهدوی در بندرماهشهر و آغاز نام نویسی شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان خوزستان از اخبارکوتاه خوزستان است.
اخبار کوتاه

حسین براجعه، مسؤول ستاد اربعین شبکه جهانی الاهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های شبکه جهانی الاهواز در راستای اربعین حسینی گفت: پس از تشکیل ستاد اربعین در شبکه، این مسؤولیت به بنده محول و پس از جلسات و برنامه ریزی های متعدد تصمیماتی گرفته شد که از جمله آنها استقرار واحد سیار شبکه به مدت 7 روز در مرز چذابه است که شبانه روزی برنامه های زنده در این مرز تهیه و از شبکه جهانی الاهواز پخش شد.

مسؤول ستاد اربعین شبکه جهانی الاهواز با اشاره به این که افزون بر شبکه الاهواز سرویس دهی رایگان به دیگر شبکه های شیعی صورت گرفت، ابراز داشت: در برخی موارد مجریان شبکه الاهواز برای دیگر شبکه ها مجری گری کردند و از آنجا که هدف همه شبکه های شیعی یکی است؛ بنابراین خدمات دهی به دیگر شبکه ها صورت گرفت.

مدیر پخش شبکه جهانی الاهواز به استقرار واحد سیار شبکه جهانی الاهواز در مرز شلمچه به مدت 9 روز اشاره و خاطرنشان کرد: در مرز شلمچه نیز برنامه ها و ارتباط های زنده روزانه صورت می گرفت که برخی از برنامه ها در قالب های گفت وگو محور، گفت وگو با زائران، دعوت از موکب داران برای حضور در برنامه های زنده شبکه الاهواز، تهیه برنامه زنده «مسیره القلوب» در استودیوی شبکه الاهواز که همزمان با آغاز صفر به صورت روزانه پخش شد.

مدیر تولید شبکه جهانی الاهواز با بیان این که در برنامه «مسیره القلوب» شاهد تماس های مردم، مسؤولان و شعرا بودیم، اظهار داشت: ارتباط زنده با خبرنگاران اعزامی شبکه در مرزهای چذابه و شلمچه، نجف، حله، دیوانیه، بصره، مسیر نجف تا کربلا و برقراری تماس با مسؤولان جهت آگاهی از آخرین اخبار مرزها در اربعین از دیگر فعالیت های صورت گرفته در برنامه «مسیره القلوب» است.

براجعه ارتباط زنده تصویری، تصاویر زنده از پیاده روی زوار و عتبات عالیات، انعکاس پیاده روی زوار، برقراری ارتباط با خبرنگاران در مسیرهای حرکت زوار، برقراری چندین ارتباط زنده از کربلا با برنامه «مسیره القلوب» و بخش های خبری، برقرای ارتباط زنده از عمود 285، عمود هفتاد و ... اجرای برنامه زنده در استودیوی اختصاصی شبکه الاهواز در بین الحرمین که روزانه دو برنامه زنده از این استودیو عرضه می شد را از برنامه های ستاد اربعین شبکه جهانی الاهواز برشمرد.

 مسؤول ستاد اربعین شبکه جهانی الاهواز با بیان این که نمای استودیوی بین الحرمین شبکه الاهواز نمای بسیار زیبا و فوق العاده ای دارد، گفت: برقراری ارتباط های زنده با برنامه «مسیره القلوب» و نیز سایر برنامه های شبکه از استودیوی بین الحرمین از دیگر برنامه های ستاد اربعین شبکه جهانی الاهواز است

مدیر پخش شبکه جهانی الاهواز به سرویس دهی رایگان به شبکه هایی همچون شبکه استانی خوزستان، اشراق، الفرات اشاره و افزود: پوشش مراسم پیاده روی زوار در داخل کشور به صورت هوایی به دو شیوه زنده و ضبطی همچون مسیر پیاده روی عین دو، ملاشیه و کوی علوی از دیگر فعالیت ها است که در این زمینه حتی تجمعات پیاده روی زوار پوشش داده شد.

مدیر تولید شبکه جهانی الاهواز به چاپ بروشور زیارتنامه اربعین حسینی به تیراژ ده هزار نسخه و توزیع رایگان آن در میان زوار مرزهای شلمچه و چذابه اشاره و اظهار داشت: در ایام اریعین صرف نظر از ارائه خدمات به دیگر شبکه ها به طور متوسط روزانه ده ساعت برنامه زنده از شبکه الاهواز در زمینه های مختلف تولید و پخش شد.

هفته وحدت رسوا کننده داعشی ها است

غلامرضا شانه سازان، فعال فرهنگی و سیاسی با تبریک هفته وحدت ابراز داشت: نیاز به ضرورت هفته وحدت با توجه به دشمنی های صورت گرفته به ویژه در چند سال اخیر بیشتر احساس می شود؛ چنان که در جنگ تحمیلی این دشمنی و ضرورت وحدت بسیار مشهود شد.

کارشناس فرهنگی با اشاره به ناتوانی دشمن در پیروزی علیه کشورهای اسلامی با استفاده از جنگ سخت اظهار داشت: دشمن اختلاف میان اقوام و مذاهب را پیش کشاند و تا حدود زیادی موفقیت هایی را کسب کرد.

این فعال سیاسی با بیان این که در برهه ای مسأله اصلی جهان اسلام، فلسطین و رژیم اشغالگر قدس و شکست این رژیم منحوس بود، خاطرنشان کرد: انگلیس به عنوان مرکز همه فتنه های جهان با سر دادن شعار «تفرقه بینداز و حکومت کن» در ورود به هر کشوری تفرقه افکنی کرد و هم اکنون نیز با مطرح ساختن گروه های تروریستی و فرقه های خودساخته مذهبی، اذهان عمومی جهان اسلام را از مسأله فلسطین منحرف کرد.

شانه سازان با اشاره به این که داعشی ها مزدور و دشمنان اسلام هستند، گفت: هدف اصلی دشمنان از ایجاد داعش منحرف کردن افکار و دیدگاه ها از مسائل اصلی جهان اسلام و پیش بردن نقشه های خود با تأسیس فرقه های مذهبی و بدون کمترین تلفات انسانی است.

وی در ادامه سخنان خود به اعتقادات مذهبی کور داعشی ها و دردآور دانستن ارتکاب جنایت هایی با اسم اسلام و رسول خدا(ص) از سوی این گروه اظهار داشت: اهل تسنن کشورمان مورد هدف دشمنان قرار دارند تا آنها را به انجام اقداماتی علیه نظام اسلامی تحریک کنند و دراین باره اهل فن و سخن به تبیین جنایت های تروریست ها و خارج از مسلمان بودن آنها بپردازند.

این کارشناس فرهنگی ابراز داشت: داعشی ها با لباس اسلام سربازی دشمنان را انجام می دهند و هفته وحدت بهترین زمان برای تبیین ماهیت تروریست ها و رسواسازی آنها است.

برگزاری همایش خوشنویسان مهدوی در بندرماهشهر

کارگاه بزرگ خوشنویسی با حضور محمد جواد زاده از اساتید برجسته‌ خوشنویسی کشور در شهرک بعثت بندرماهشهر برگزار شد.

در این همایش، هنرمندان خوشنویسی از شهرستان ‌های بندر ماهشهر و بندر امام(ره)، شهرک ‌های شهید چمران و بعثت به خلق آثار ارزشمندی با موضوع مهدویت، انتظار و ظهور پرداختند.

در پایان مراسم، از زحمات ولی‌پور، مسؤول و بنیانگذار انجمن خوشنویسان بندر ماهشهر تقدیر شد.

آغاز نامنویسی شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان خوزستان

علیرضا میرسلیم مدیر اجرایی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان اظهار کرد: همزمان با نامنویسی شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان در سراسر کشور، دانشگاهیان استان خوزستان نیز می‌توانند نسبت به ثبت ‌نام اقدام کنند.

میرسلیم گفت: عتبات دانشگاهیان شامل دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور است که نامنویسی آن از ۲۲ آذر آغاز شده و تا ۱ دی ‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقه ‌مندان به زیارت عتبات عراق می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی لبیک به نشانی labbayk.ir نامنویسی خود را انجام دهند.

وی ابراز داشت: اعزام عتبات دانشگاهیان در سراسر کشور و همچنین خوزستان از بهمن ‌ماه سال جاری آغاز می‌شود و تا فروردین‌ ماه ادامه خواهد داشت./303/9456/ب1

ارسال نظرات