۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۶۷۴۸۵
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان:

اتحاد مسلمانان راه پیروزی و موفقیت در برابر دشمنان است

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان گفت: خوشبختانه امروز به برکت اتحاد، گروه حشد شعبی (متشکل از مردم شیعه و سنی) در عراق به پیروزی های فراوانی دست یافته است بنابراین وحدت مسلمانان مؤید آن است که تا اتحاد هست پیروزی و موفقیت در برابر دشمن نیز خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین محسن سنجری مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان

حجت الاسلام محسن سنجری مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: از مهمترین مسائلی که سبب وحدت بین مذاهب اسلامی به ویژه وحدت میان شیعه و سنی است نقاط مشترک میان آنها است از این رو هفته وحدت بهانه ای است برای نزدیک شدن و همگرایی بیشتر گروه های اسلامی چرا که امروز به واسطه همین وحدت ها و همگرایی ها شاهد آزاد سازی حلب هستیم.

وی بیان داشت: خوشبختانه امروز به برکت این اتحاد، گروه حشد شعبی (متشکل از مردم شیعه و سنی) در عراق به پیروزی های فراوانی دست یافته است بنابراین وحدت مسلمانان مؤید آن است که تا اتحاد هست پیروزی و موفقیت در برابر دشمن نیز خواهد بود.

حجت الاسلام سنجری عنوان داشت: از یک سو گروه های تکفیری، سلفی و وهابی و از سوی دیگر شیعه انگلیسی سعی دارند با استفاده از رسانه ها و شبکه های ماهواره ای و تشکیل دانشگاه ها و حوزه های علمیه اتحاد مسلمانان را خدشه دار کنند و دشمن را در رساندن به اهداف شومشان یاری کنند.

وی ادامه داد: در حالی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره تاکید بر وحدت مسلمانان داشته و دارند تا طعم شیرین پیروزی به خوبی احساس شود زیرا تفرقه و اختلاف سبب شکست و عقب افتادگی است.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان تاکید کرد: باید بدانیم که جلسات تقریب مذاهب، همایش های جهان اسلام و نشست هایی که در این زمینه برگزار می شود هر چند کافی نیست اما در ایجاد اتحاد میان مسلمانان تاثیر گذار است از این رو باید تلاش شود این برنامه ها با عناوین مختلف در عرصه های گوناگونی چون عرصه اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی و نظامی ادامه یابد.

وی افزود: جمعیت مسلمانان دنیا حدود یک میلیارد و پانصد میلیون نفر است بنابراین کشورهای اسلامی باید تلاش کنند فقر ریشه کن شود چرا که بیشترین منابع و معادن در کشورهای اسلامی است اما متاسفانه برخی کشورهای اسلامی همچون عربستان سعودی و هم پیمانانش با نام اسلام در جهت منافع انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت کرده و هزینه های هنگفتی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام می کنند.

حجت الاسلام سنجری خاطر نشان کرد: اگر اتحاد مسلمانان بیشتر شود شاید سعودی ها و هم پیمانانشان از خواب غفلت برخیزند تا اسلام به عنوان دین قدرتمندی که در همه عرصه ها سخنی برای گفتن دارد مطرح شود و دشمن از اردو کشی و طعنه زنی و دسیسه هایش نا امید  شود.

وی در پایان اشاره کرد: امیدواریم با وجود پیروزی های به دست آمده، فتنه داعش، تکفیری ها و شیعه انگلیسی و امثال آن خنثی شده و جهان اسلام از این دسیسه ها در امان بماند که همه این امور، تحت لوای وحدت بصیرانه مسلمانان امکان پذیر است./302/9703/ب1

ارسال نظرات