۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۶۷۶۰۵
مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان:

شکوفایی و گسترش حوزه های علمیه سبب رشد جامعه است

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان با اشاره به لزوم حمایت و پشتیبانی از حوزه های علمیه گفت: همه ما در برابر حوزه های علمیه مسؤول بوده و به اندازه خویش باید در حمایت و شکوفایی و بالندگی آن تلاش کنیم، چرا که گسترش و شکوفایی حوزه های علمیه در واقع سبب رشد جامعه است.
حجت الاسلام بلال محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام بلال محمدی، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان امروز در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه های علمیه خواهران زنجان، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص)، گفت: حوزه های علمیه خواهران به شکل کنونی آن محصول پر خیر و برکت انقلاب اسلامی است که در این مدت کوتاه پس از آن و به طور رسمی از سال 76 توانسته است با توجه به پیشرفت های روزافزون خود، مایه مباهات دین داران باشد.

وی در ادامه با ارائه آماری از واحدهای حوزوی و تعداد طلاب خواهر در کشور، افزود: امروز در همین مدت محدود چندین سال گذشته، نزدیک به 500 واحد فعال حوزوی خواهران در سراسر کشور وجود دارد که 75 هزار طلبه در آنجا مشغول به تحصیل بوده و بیش از 100 هزار نفر نیز فارغ التحصیل شده اند.

این مقام مسؤول در ادامه و با اشاره به آمار و ارقام فوق الذکر تصریح کرد: این نوع از پیشرفت در همین مدت زمان محدود واقعا مایه افتخار و بالندگی است که رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به همین پیشرفت ها از حوزه های علمیه خواهران با عنوان «پدیده» یاد کردند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور طلاب در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه خواهران در فضای مجازی نیز اهمیت آن را با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب درک کرده و وارد شدند که امروز نزدیک به 8 هزار طلبه خواهر مشغول به فعالیت در فضای مجازی و وبلاگ نویسی هستند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به اهمیت بانوان و نقش بی بدیل آنها در جامعه کنونی، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخن زیبایی فرموده بودند که بانوان حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده و در نیم دیگر آن نیز اثرگذار هستند، پس می طلبد تا در این قشر عظیم توجه زیادی صورت گرفته و سرمایه گذاری های خوبی انجام شود.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان در پایان با اشاره به لزوم حمایت و پشتیبانی از حوزه های علمیه، گفت: همه ما در برابر حوزه های علمیه مسؤول بوده و به اندازه خویش باید در حمایت و شکوفایی و بالندگی آن تلاش کنیم، چرا که گسترش و شکوفایی حوزه های علمیه در واقع سبب رشد جامعه است.

گفتنی است، پس از اتمام سخنرانی، حجت الاسلام محمدی به همراه دیگر اساتید و همه حاضران محل نمایشگاه را افتتاح کردند./949/202/ب2

ارسال نظرات