۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۶۷۶۱۶
استاندار سمنان:

نقش روحانیان و حوزه‌های علمیه در کاهش معضلات اجتماعی کم‌نظیر است

استاندار سمنان با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها در جامعه از جمله موادمخدر و طلاق، گفت: نقش روحانیان و حوزه علمیه در کاهش معضلات اجتماعی بسیار مهم و کم‌نظیر است.
خباز استاندار سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، محمدرضا خباز ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان اینکه در گزارش آسیب های اجتماعی و معضلات اجتماعی که در نشستی با رهبر معظم انقلاب ارائه شد معظم له فرمودند که کشورمان در زمینه مقابله با معضلات اجتماعی ۲۰ سال عقب است و باید برنامه ریزی شود تا این فاصله جبران شود، ابراز داشت: رفع این عقب ماندگی جز در سایه اهتمام ویژه نهادهای فرهنگی، روحانیان، شبکه تبلیغی و حوزه علمیه میسر نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه روحانیان به دلیل داشتن تریبون و اقبال مردمی و عمومی می توانند نقشی مهم را در جامعه ایفا کنند، گفت: امروز کشور و به تبع آن، استان سمنان با این موضوع از جمله مواد مخدر و طلاق روبرو است از این رو باید با برنامه ریزی فرهنگی در راستای رفع این معضلات کارهای عملی را صورت داد.

استاندار سمنان همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب با درک شرایط اجتماع، امروز به سران سه قوه تکلیف کرده اند تا گزارش اقدامات نهادهای ذی ربط خود را هر شش ماه ارائه کنند و این نشان دهنده اهمیت رفع معضلات اجتماعی، مد نظر معظم له است که ایشان بارها به آن تاکید دارند.

خباز با بیان اینکه برای رفع معضلات اجتماعی باید برنامه ریزی شود، ابراز داشت: به کارگیری ظرفیت های ویژه استان سمنان مانند روحانیان، علما، فضلا، حوزه های علمیه، مساجد، نیروی جوان مستعد، بسیج و ده ها مزیت دیگر می تواند ما را به سمت رفع عقب ماندگی در حوزه اجتماع سوق دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: ۳.۵ درصد از اعتبارات سال جاری به حوزه های علمیه و مساجد اختصاص یافته است و ما امیدواریم با رفع مشکل اعتباری و تخصیص به استان، بتوانیم این میزان اعتبار در نظر گرفته را پرداخت کنیم چرا که اطلاعات مردم و جامعه در زمینه های دینی، فرهنگی و مذهبی از وجود بابرکت روحانیت است و این اهمیت مقوله ای است که مجموعه استانداری آن را به خوبی درک می کند و ما معتقدیم روحانیان خدمات شایان ذکر و ارزنده ای را بدون منت به جامعه ارائه می کنند در حالی که خود عمدتا با مشکلات مادی روبرو هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی مهدی نژاد مدیرحوزه علمیه استان سمنان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش کاری از این نهاد، گفت: هم اکنون هزار و ۵۰ طلبه در سه سطح در مدارس دینی استان به تحصیل مشغولند و ۱۱۰ استاد، کادر و خدام در این مدارس دینی انجام وظیفه می کنند./101/977/ب1

ارسال نظرات