۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۶۷۶۹۷
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه:

اتحاد و همدلی سبب یکپارچه شدن همه ملت ها در برابر ظلم می شود

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه اگر اتحاد و هم دلی باشد تمام جهان در مقابل ظلم و ستم یکپارچه می شود، گفت: در این صورت غیر مسلمانانی که به دین اسلام گرایشی ندارند به اسلام می پیوندند و اسلام در جهان گسترش پیدا می کند.
وحدت

حجت الاسلام علی شریفی سیستانی، نماینده طلاب و فضلای زاهدان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ایام ربیع، میلاد پیامبراکرم(ص) ، میلاد فرزندشان امام صادق(ع) و تبریک به مناسبت هفته وحدت، ابراز کرد: در رابطه با ولادت رسول اکرم(ص) بین شیعه و اهل سنت اختلاف است که سنی ها معتقد هستند میلاد پیامبر(ص) دوازدهم ربیع الاول است، ولی شیعیان معتقدند که هفدهم ربیع روز میلاد رسول اکرم(ص) است.

وی ادامه داد: ابتکاری که امام خمینی(ره) در این جهت انجام داد این بود که بین دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری کردند، این کار زیبا و امر بسیار مبارکی است، دلیل اینکه امام(ره) این هفته را هفته وحدت قرار دادند این بود که دشمنان از صدر اسلام سعی داشتند بین فرق اسلامی تفرقه ایجاد کنند.   

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه در رابطه با وحدت از جهت قرآنی، روایی، سخنان بزرگان مدارکی داریم، گفت: آیه ای روشن و واضحی که در قرآن کریم در رابطه با وحدت است می فرماید « اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» این آیه گسترده ای است که تعبیر شده است که چنگ بزنید به ریسمان خدا و مسلمان ها با هم تفرقه نداشته باشند، این چنگ زدن به ریسمان الهی به این معنا نیست که از عرش الهی ریسمانی آویزان باشد، به این معنا است که ما در زیر چتر وحدت که همان اعتقاد به خدای تعالی و توحید است زیر چتر توحید با هم زندگی کنیم.

تمام فرق باید پیرو رسول اکرم باشد

وی اظهار داشت: اوائل انقلاب گروه هایی از مسیحی، یهودی یا سایر فرق خدمت حضرت امام(ره) آمدند، امام هم فرمودند که همه شما اقلیت های اهل توحید هستید حالا ممکن است از جهت مسائل کلامی اختلافی باشد، این را باید دانست همه اهل توحید هستیم و بین شما مسلمان ها و غیر مسلمان ها فرقی نیست و ما باید در مقابل ظلم بایستیم این نمونه ای از فرمایش امام خمینی(ره) بود.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه عنوان کرد: رسول اکرم(ص) می فرمایند« إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْکُمْ جَميعاً » در اینجا تعبیر ناس دارد یعنی تمام مردم جهان را شامل می شود و اختصاص به یک گروه خاص ندارد، پیامبر اکرم(ص) فرستاده خدا برای همه مردم است، یعنی بعد از همه پیامبران ایشان برای همه جهان فرستاده شد؛ بنابراین همه باید یکی شوند.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه با توجه به فرمایش رسول اکرم(ص) همه مردم باید پیروی ایشان باشند و فرقی ندارد شیعه باشد یا سنی یا سایر فرق، گفت: سخن زیبایی از امام علی(ع) داریم که می فرمایند، مردم یا برادر دینی شما هستند یا هم نوع شما هستند، پس بین ما و دیگران فرقی نیست.

وی اضافه کرد: نوع دوستی در همه روایت ها آمده و تاکید شده است، چون این عامل وحدت است، امروزه جهان بشریت باید در مقابل ظلم، تعدی و تجاوز یک دست شوند و با افکار باطلی که الان به اسم اسلام به خورد انسان ها داده می شود مقابله کنند.

حجت الاسلام شریفی در پایان گفت: اگر این اتحاد و هم دلی باشد تمام جهان در مقابل ظلم و ستم یکپارچه می شود، در این صورت است که غیر مسلمانانی که به دین اسلام گرایشی ندارند به اسلام می پیوندند و اسلام در جهان گسترش پیدا می کند./875/302/ب3

ارسال نظرات