۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۴۶۷۹۱۲
حجت الاسلام میرلوحی:

پیروزی حلب نتیجه اتحاد و انسجام مسلمانان است

حجت الاسلام میرلوحی با بیان اینکه پیروزی و آزاد سازی شهر حلب ثمره اتحاد و انسجام مسلمانان است، گفت: هوشیاری مسلمانان نسبت به تفرقه افکنی دشمنان بسیار حائز اهمیت است.
میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق (ع)، امروز در برنامه عطر عاشقی که در آستان مقدس امام زاده ابوالحسن(ع) شهرری برگزار شد، گفت: قرائت صلوات عصر جمعه بسیار با فضیلت و از سوی بزرگان دین مداومت به آن توصیه شده است.

حجت الاسلام میرلوحی با تاکید به اینکه قرآن بهترین منبع برای شناخت ابعاد و سیره رفتاری پیامبر اکرم(ص) است، ابراز کرد: برخی از آیات الهی در راستای پند آموزی و عبرت مسلمانان به ابعاد مختلف سیره نبوی اشاره دارد.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به سوره حجرات که در وصف پیامبر(ص) آیاتی را ذکر می‌کند، اظهار داشت: حضرت حق در آیه دوم سوره حجرات به مسلمانان امر می‌کند که مبادا با صدای بلندتر از کلام رسول خدا با ایشان سخن بگویید همان طور که خودتان با یکدیگر تکلم می‌کنید.

وی افزود: اگر کسی با صوت بلند با پیامبر(ص) سخن بگوید خداوند می‌فرماید: این رفتار ناشایست سبب حبط اعمال او می‌شود؛ رعایت ادب بندگی ایجاب می‌کند که انسان مراقب صدای خود در هنگام سخن گفتن با پیامبر اکرم(ص) باشد.

حجت الاسلام میرلوحی در ادامه با اشاره به آیه سوم سوره حجرات و نحوه سخن گفتن انسانهای متقین با پیامبر اکرم(ص)، بیان داشت: کسانی که در نزد رسول خدا صدای خود را پایین می‌آورند و با خضوع و خشوع با ایشان سخن می‌گویند کسانی هستند که خداوند دلهای آنان را برای پرهیزکاری آزموده است و آنها انسانهای متقین هستند و عالی‌ترین درجه ایمان برای انسانهای با تقوا است.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: احترام و اطاعت از رسول خدا بالاترین پاداشها و توهین و بی ادبی به ساحت مقدس ایشان عذاب‎‌ شدید الهی را به دنبال خواهد داشت.

وی شخصیت پیامبر(ص) را در عالم امکان بی نظیر و با عظمت بیان کرد و اظهار داشت: متاسفانه امروز حرمین شریفین به دست کسانی اداره می‌شود که خود را خادم الحرمین معرفی می‌کنند در حالی که کوچک‌ترین بویی از انسانیت نبرده‌اند و عذاب سخت الهی در انتظار آنان خواهد بود.

حجت الاسلام میرلوحی با اشاره به پیروزی‌های حلب و سوریه، گفت: امروز پیروزی و آزاد سازی شهر حلب ثمره اتحاد و انسجام مسلمانان است به همین سبب این مهم می‌طلبد که مسلمانان نسبت به تفرقه افکنی دشمنان هوشیارتر بوده و از هر گونه اختلاف که از توظئه‌های دشمن است به جد پرهیز کنند./813/202/ب3

ارسال نظرات