۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۶۷۹۹۳
آیت‌الله مهمان‌نواز:

مردم با همه ابعاد اخلاقي و رفتاري پيامبر آشنا شوند

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ترویج بیش از پیش سیره نبوی در جامعه اسلامی، گفت: باید مردم با همه ابعاد اخلاقی و رفتاری پیامبر اکرم(ص) آشنا شده و تلاش کنند سیره نبوی را در زندگی خود اجرایی کنند.
آیت الله مهمان نواز - میلاد پیامبر(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار اقشار مختلف مردم که به مناسبت سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت برگزار شد، با گرامیداشت این مناسبتها، اظهار کرد: آشنايي با ابعاد اخلاقي و رفتاري پيامبر مكرم اسلام (ص) از اهميت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: ابعاد اخلاقي و رفتاري حضرت محمد (ص) بسيار وسيع بوده و تمام جنبه‌های زندگي انسان را در بر می‌گیرد؛ ازاین‌رو ضروری است مردم با همه ابعاد اخلاقی و رفتاری پیامبر اکرم (ص) آشنا شده و تلاش کنند سیره نبوی را در زندگی خود اجرایی کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اينكه قرآن اخلاق حضرت محمد (ص) را عظيم خوانده است، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم روش اخلاقي و رفتاري پيامبر اكرم (ص) را به‌طور کامل تأیيد و آن حضرت را اسوه اخلاق، رفتار و مهرورزي معرفي كرده است.

وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) در تمام زمان‌ها بهترين سرمشق براي بشريت به‌ویژه جامعه اسلامي بوده و هست؛ به همین دلیل لازم است مردم شناخت بيشتري از روش زندگي پيامبر عظيم‌الشأن (ص) كسب كنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به ضرورت شناخت و درك عظمت اخلاق و رفتار پيامبر اكرم (ص)، خاطرنشان كرد: امروزه مردم جوامع اسلامي بخش‌ها و جنبه‌های كمي از اخلاق و رفتار پيامبر گرامي اسلام (ص) را می‌شناسند و بخشهاي زيادي از اخلاق و عملكرد ايشان را فرا نگرفته‌اند.

وی تصريح كرد: امانت‌داری، صداقت، مدارا، قاطعيت، صراحت، مهرورزي، ساده زيستي و غيره برخی از خصوصيات برجسته پيامبر گرامي اسلام (ص) هستند كه بايد آنها را سرلوحه اعمال و رفتار خود در جامعه و خانواده قرار دهيم.

آیت‌الله مهمان‌نواز گفت: شايسته است اين خصوصيات والا و ارزشمند را شناخته و به ديگران هم بشناسانيم تا مردم آنها را در زندگي شخصي و در ارتباط با فرزندان و خانواده خود به كار برده و با تأسی از سیره نبوی مهربانی و همدلی در جامعه اسلامی افزایش یابد.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات