۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۶۸۸۹۴
امام جمعه زرند:

صدقه عامل پالایش روح و روان است

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: اگر در اندیشه سعادت دنیوی و اخروی و طهارت روح و روان خویش و حرکت در سیر و سلوک عرفانی هستیم، صدقه را عامل پالایش روح و روان بدانیم و بدان تمسک جوییم.
صدقه دادن

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند، در گفت و گو با حبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین انواع صدقه و‌ آثار آن در جامعه پرداخت و اظهار کرد: يكي از آموزه هاي دستوری قرآن، صدقه است و در بسياري از روايات، صدقه با دو اثر جذب منفعت و دفع بلا مورد تأكيد قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از اين رو صدقه دادن در هر روز به ويژه براي دفع بلا و رفع گرفتاري ها به عنوان مستحب معرفي شده و از مومنان خواسته شده تا با صدقه دادن خود را بيمه كنند و يكي از آموزه هاي دستوري قرآن، صدقه است.

امام جمعه زرند تصریح کرد: بنابراین صدقه دادن در هر روز به ويژه براي دفع بلا و رفع گرفتاري ها به عنوان مستحب معرفي شده و از مومنان خواسته شده تا با صدقه دادن خود را بيمه كنند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه  صدقه، وام و قرض به خداوند است و خداوند اصل را با سود مضاعف و چند برابرش به او در دنیا و آخرت باز می گرداند، خاطرنشان کرد: صدقه آثار و برکات بسیاری دیگری در زندگی مادی و معنوی و دنیوی و اخروی شخص و جامعه صدقه دهنده به دنبال خواهد دارد.

وی ادامه داد: رسول خدا(ص) نیز در این راستا به برکات صدقه اشاره کرده و می فرماید «صدقه دادن، 10 حسنه، قرض دادن، 18 حسنه، رابطه با برادران دینی 20 حسنه و صله رحم، 24 حسنه دارد».

امام جمعه زرند یادآور شد: از این رو صدقه را باید مهم ترین ابزار مادی در دنیا برای دست یابی به امور خوب و خیر بدانیم؛ البته به شرط  اینکه اخلاص را در آن رعایت کنیم و می بایست با توجه به این کارکردهای صدقه همواره در همه حال در اندیشه صدقه دادن باشیم.

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: بنابراین ‌صدقه در زندگی انسان خیلی کارکرد و تاثیر دارد و هر کسی که گرفتار مصیبتی است یا ترس از مصیبی دارد که بدان گرفتار شود، صدقه دهد و چنان که در فقر و تنگدستی هستید از آن به عنوان عامل افزایش مال و ثروت سود برید.

وی ابراز کرد: اگر در اندیشه سعادت دنیوی و اخروی و طهارت روح و روان خویش و حرکت در سیر و سلوک عرفانی هستید، صدقه را عامل پالایش روح و روان بدانید و بدان تمسک جویید و از نظر امام صادق(ع) صدقه واقعی و حقیقی را می بایست در امر اصلاح میان مردم جست و جو کرد؛‌ چرا که انسجام اجتماعی، اتحاد و وحدت در میان افراد جامعه خود مهم ترین عامل در سعادت و خوشبختی افراد آن جامعه است./303/9709/ب1

ارسال نظرات