۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۶۹۵۱۲
حجت الاسلام ثمری:

نسبت دادن شکست برجام به رهبری خیانت است

حجت الاسلام ثمری در حاشیه مراسمی که در مصلای شهریار برگزار شد، با انتقاد از عملکرد دولت در مواجهه با نقض برجام از سوی آمریکا، نسبت دادن شکست برجام به رهبری را خیانت دانست.
حجت الاسلام علی ثمری، استاد اخلاق حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی ثمری، استاد حوزه و دانشگاه در حاشیه مراسمی که شامگاه شنبه چهارم دی 95 در مصلای شهریار برگزار شد، بیان داشت: خدا را شاکریم که در ایام 9 دی، انقلاب و امت ما در دفاع از اسلام ناب محمدی بهترین عمل را به منصه ظهور کشید و امت ما برای تحقق آرمان‌های انقلاب خوش درخشیدند و فتنه انقلاب را خاموش و شر آن را به غافلان داخلی و ایادی استکبار بازگرداندند.

مشاور رییس جمهور در دولت قبل، گفت: در مقابل جریانات امروز بر همه ما واجب است که بصیرت و برداشت درستی از حقایق داشته باشیم تا بتوانیم توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

وی در ادامه افزود: دشمن در 8 سال دفاع مقدس برای براندازی نظام برنامه‌ریزی کرده بود؛ در آن زمان ما هیچی نداشتیم، حتی کشورهای همسایه به ما سیم خاردار نمی‌فروختند، ولی فرزندان ولایت در میادین جنگی خوش درخشیدند.

این استاد حوزه ابراز داشت: امروز دنیا روی ما حساب می‌کند، آمریکا امروز با التماس به دنبال کسب رضایت ماست؛ مسؤولان باید در مقابل آمریکا که عنوان کدخدایی به آنها داده‌اند، تأمل بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: برای خدا کاری ندارد که دشمنان را از سر راه ما بردارد و تمام اینها فقط برای امتحان ماست؛ این توقف چندساله ما در دنیا جایگاه و فرصتی برای امتحان است، باید حواسمان باشد بعضی انسان‌ها با بعضی دیگر امتحان می‌شوند.

حجت الاسلام ثمری ابراز داشت: دشمن الان همان دشمن هشت سال جنگ است، غداره بسته و فریب‌ و حقه بازی کرده است و رهبر انقلاب در هر فرصتی که به دست می‌آوردند همه را متوجه کلک و حقه این دشمن می‌کردند، چرا مسؤولان توجهی به آن نکردند و الان می‌گویند که رهبری در جریان کل امور بوده؛ چرا الان مسؤول سیاست خارجی ما باید بگوید جان کری سر ما کلاه گذاشت!

وی در ادامه گفت: کسانی که امروز در مسندهای اقتصادی کشور نشسته‌اند بویی از نداری نچشیده‌اند؛ کسی که با حقوق‌های چند میلیونی زندگی می‌کند هیچ وقت نمی‌تواند درک کند زندگی کارگران با چه مشقتی می‌گذرد.

مشاور رییس جمهور در دولت قبل گفت: امروز ما مشکل منشور شهروندی نداریم، مشکل امروز ما معضل بیکاری جوانان است؛ مشکل کسانی هستند که در روز روشن دست در بیت‌المال کردند و با عناوین مختلف وام بلاعوض، کارانه و پاداش گرفتند و بعد گفتند قانونی بود و صدایش را هم در نیاوردند، به خاطر این بود که همه آلوده بودند، آنها بدانند اینجا حکومت علی ابن ابیطالب(ع) است و باید همه را به بیت‌المال بازگردانند.

حجت الاسلام ثمری اظهار داشت: مسؤولان نباید بگذارند حرف ولی امر مسلمین زمین بماند، باید شفاف سازی درباره حقوق‌های نجومی صورت بگیرد، باید بگویند که چطور این حقوق‌ها قانونی هستند و چگونه با این ادعا در جایگاه دین نشسته‌اند.

وی در ادامه گفت: کسانی که آمریکا را کدخدا می‌دانند و در مقابل او نرمش نشان می‌دهند و رییس جمهور آمریکا را فردی مؤدب در ذهن مردم جای می‌دهند، دنبال این هستند که تا قالب‌های فکری مردم را تغییر دهند و ما طبق فرمایش رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) نباید بگذاریم انقلاب دست نامحرمان بیفتد.

استاد حوزه با اشاره به بازگشایی مجدد سفارت انگلستان در تهران، گفت: آنهایی که به دنبال استعمار پیر رفتند همان کسانی هستند که عزیزانشان در پشت مرزها تحصیل می‌کنند و نگران فرزندانشان هستند؛ اگر مقام ولایت را معصوم و جامع‌الشرایط می‌دانند باید اوامر ولی را بر خود واجب بدانند و حاشیه سازی نکنند و تقصیرات خودشان را به ولی نظام اسلامی نسبت ندهند.

وی در پایان گفت: هر جریانی که در راه تحقق آرمان‌های ولایت قدم بردارد، انقلابی و در غیر این صورت ضد انقلاب خواهد بود و جز این دو راه، راه دیگری وجود ندارد؛ شهدای مدافع حرم از جان خود گذشتند تا نگذارند دشمن به خاک ما بیاید و اگر امروز امنیتی در این مملکت است به خاطر صلابت ولایت است./966/201/ب2

ارسال نظرات