۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۶۹۹۲۰
آیت‌الله محمدی ری شهری:

عدل و انصاف از ویژگی‌های مؤمن است

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه عدل و انصاف باید در همه امور رعایت شود، گفت: هر شخص مسلمانی وظیفه دارد که با مردم به نیکویی رفتار کند و در این مهم هیچ استثنایی وجود ندارد.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، امروز در کلاس درس خارج فقه که در همین آستان برگزار شد، با اشاره به قلمرو حسن معاشرت گفت: هر شخص مسلمانی وظیفه دارد که با مردم به نیکویی رفتار کند و در این مهم هیچ استثنایی وجود ندارد.

وی افزود: امام سجاد(ع) فرمودند: اگر کسی با تو صداقت و دوستی دارد تو برایش خیرخواه باش، اگر درجه دوستی و الفتش نسبت به تو پایین‌تر بود تو یار او باش، اما وظیفه تو این است که با همه مردم رفتاری خوب داشته باشی.

آیت‌الله محمدی ری شهری بیان داشت: امام علی(ع) فرمودند: کسی که دوستی‌اش به اخوت رسیده است اگر نیاز شد برای دوستت مال بده و اگر جان نیاز بود جانت را نثارش کن، با دشمن نیز به انصاف رفتار کن و با مردم خوش‌رو باش؛ عدل و انصاف باید در همه امور انسان رعایت شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: انسان باید با کسی که منافق است همانند خودش با چرب زبانی صحبت کند اما مودت انسان برای مومن باید خالصانه باشد حتی در اسلام توصیه شده که با یهودی خوش رفتار باید به خوبی برخورد شود./202/813/ب1

ارسال نظرات