۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۷۰۱۷۴
در کتابخانه آستان حضرت معصومه برگزار شد؛

کارگاه تخصصی «استراتژی های جستجو و مهارت های اطلاع یابی در اینترنت»

مسؤول کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برگزاری کارگاه های تخصصی با هدف ارتقای دانش فنی و علمی کارشناسان و مراجعان کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) گفت: کارگاه تخصصی «استراتژی های جستجو و مهارت های اطلاع یابی در اینترنت» در کتابخانه حرم مطهر برگزار شد.
حجت الاسلام صادقی آرمان

حجت الاسلام سید محمد صادقی آرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت و اهداف برگزاری چنین کارگاه هایی در کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: امروزه با توجه به پیشرفت فناوری های جدید در کتابخانه های دنیا، ضرورت دارد دانش فنی کارشناسان و کتابداران ارتقا یافته و به روز شود.

وی افزود: با توجه به اینکه کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) یکی از کتابخانه های شاخص و شناخته شده در سطح کشور بوده برگزاری چنین کارگاه هایی آن هم به صورت تخصصی در آن از ضرورت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ارتقایی دانش فنی کارشناسان و کتابدران و همچنین ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به مخاطبان و مراجعان را از مهم ترین اهداف برگزاری این کارگاه در آستان بانوی کریمه(س) عنوان کرد و گفت: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) با همکاری شرکت نرم افزار کتابخانه ای پارس آذرخش، کارگاه تخصصی «استراتژی های جستجو و مهارت های اطلاع یابی در اینترنت» را برگزار کرده است.

مسؤول کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: این کارگاه آموزشی ششم دیماه از ساعت هشت الی 12 صبح با تدریس دکتر یعقوب نوروزی، دانشیار و مدیر گروه علم اطلاعات دانشگاه قم در محل کتابخانه برگزارشد.

حجت الاسلام صادقی آرمان با اشاره به سرفصل های آموزشی این کارگاه تخصصی افزود: معرفی انواع موتورهای جستجوی اینترنتی، ابرموتورهای جستجو، دروازه های اطلاعاتی، آشنایی با انواع شیوه های جستجوی پیشرفته در اینترنت، ارائه استراتژی های مناسب برای انجام جستجوی کارآمد، آشنایی با انواع پایگاه های اطلاعاتی علمی و شیوه جستجو درآن و دسترسی به محتوای آنها از جمله سرفصل های آموزشی این کارگاه تخصصی بود.

وی با بیان اینکه کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) همه روزه به جز جمعه ها آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران آستان بانوی کریمه(س) است، یادآور شد: در این کتابخانه کتب و آثار نفیسی نگهداری می شود که پژوهشگران، طلاب، دانشجویان و اهل علم با مراجعه به کتابخانه و ارائه کارت شناسایی معتبر می توانند از خدمات این واحد استفاده کنند و همچنین امکان مطالعه آثار در محل کتابخانه برای زائران و مجاوران وجود دارد./968/302/ب3

ارسال نظرات