۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۷۰۳۹۱
امام جمعه بروجرد:

فرهنگ ایثار و شهادت ضامن حیات و بقا انقلاب است

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب را در برابر هجمه دشمن مصون ساخته است، گفت: این فرهنگ ضامن حیات و بقا انقلاب است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، ظهر امروز در برگزاری یادواره 40شهید فرهنگی که در کانون شاهد بروجرد برگزار شد، گفت: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت با فرهنگ عاشورا و مبارزه با ظلم و ستم عجین شده است.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را ارزش خواند و افزود: ملتها هویت و حیات سیاسی اجتماعی خود را در پایبندی و احترام به ارزشها و انتقال کامل به نسلهای آینده می دانند.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه ایران اسلامی بیش از هر جای دیگر مفتخر به داشتن ارزشهای والا و مقدس است، عنوان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت یک ارزش بوده و پس از حادثه عاشورا اعتبار و ارزش این فرهنگ بین مسلمانان به ویژه ملت ایران بیشترشده است.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را ضامن حیات و بقا انقلاب دانست و اظهار داشت: در طول این 38  سال گذشته ایثار، شهادت و شهامت مشعل اسلام را فروزان نگه داشته و انقلاب اسلامی خطران و دسیسه های دشمن بیمه کرده است.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه ارزشهای ناب اسلامی، روحیه شهادت طلبی، استقبال از شهادت در راه دفاع از اسلام، قرآن و کیان جمهوری اسلامی سبب پیروزی ما در دوران دفاع مقدس بود، افزود: تا به امروز نیز موفقیت ما در عرصه های گوناگون حاصل فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن در عرصه جنگ نرم در پی ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: تقویت روحیه ایثار، فداکاری و شهادت راه مقابله با هجم های دشمن است.

برگزاری یادواره شهدا فرصتی برای تقویت ارزشها است

امام جمعه بروجرد با تأکید بر تقویت ایمان، اخلاص، ولایت محوری برای مقابله با دشمن بیان داشت: برگزاری یادواره های شهدا از راههای تقویت و حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، حفظ و تقویت این ارزشها است.

وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکم شود، خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا فرصتی برای تقویت روحیه جهاد و شهادت طلبی در جامعه است.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به مقاومت و بصیرت ملت ایران در برابر دشمن یادآور شد: 9 دی از روزهای حماسه ساز تاریخ بود که ملت ایران با اشاره رهبر معظم انقلاب به میدان آمدند و بساط فتنه را جمع کردند.

وی خاطرنشان کرد: 9 دی ماه روز نمایش آگاهی و بصیرت ملت ایران و پیمان ناگسستنی با ولایت است که باید همواره زنده نگه داشته شود./9459/202/ب3

ارسال نظرات