۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۷۰۶۰۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

حماس نهم دي تبلور ولايت پذيري مردم ايران اسلامي است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مردم ولايتمدار ايران اسلامي با تأسي از قيام خونين حضرت سيدالشهدا(ع) و روز عاشورا در مقابل تمام فتنه ها ايستادگي خواهند کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکريان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی در این اداره کل، ضمن گراميداشت حماسه بي نظير نهم دی 88 اظهار داشت: حماسه بي نظير نهم دي ماه 88  تبلور ولايت پذيري مردم ايران اسلامي است و جنبه هاي الهي و مردمي  جمهوري اسلامي را به رخ جهانيان کشاند و اين روز را در تاريخ انقلاب اسلامي ماندگار و فراموش نشدني کرد.

وي در ادامه با اشاره به برخي حوادث تاريخي در دوران حکومت امير مؤمنان علي(ع) و فتنه هاي زمان ايشان افزود: متأسفانه در تاريخ تحليلي اسلام و انقلاب شباهت هاي زيادي وجود دارد که مي تواند براي ما عبرت آموز باشد و مهم ترين مسأله در فتنه هاي اتفاق افتاده هم در تاريخ اسلام و هم در جمهوري اسلامي بي بصيرتي برخي خواص خود فروخته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به غبارآلود بودن فضاي کشور در دوران فتنه و اهميت بصيرت در آن دوران تصريح کرد: بصيرت به معناي واقعي يعني درک درست و تشخيص واقع بينانه از موضوعات مختلف و امروز بصيرت مانند چراغ راهي است که در زمان فتنه مي تواند انسان را از نابودي و جهل به آساني عبور دهد.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران با اشاره به ترور برخي شخصيت ها در دوران فتنه خاطر نشان کرد: يکي از مهم ترين اهداف دشمنان بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ترور برخي شخصيت هاي برجسته ماننداستاد شهيد مطهري، شهيد بهشتي، شهيد رجايي و شهيد صياد شيرازي و برخي شهداي محراب بود و در دوران فتنه هم دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي دست به ترور شخصيتي برخي افراد مهم و بصير از سوی عناصر داخلي زدند که مهم ترين شخصيت هاي کشور مورد اين هجمه هاي سنگين تبليغاتي قرار گرفتند.

محقق و پژوهشگر علوم ديني با قرائت بخشي از بيانات مقام معظم رهبري در خصوص فتنه تاکيد کرد: اصلي ترين دليل امام خميني(ره) و  مقام معظم رهبري در خصوص مردمي بودن نظام مقدس جمهوري اسلامي را همين مولفه حضور مردم در صحنه هاي مختلف سياسي، اجتماعي و فرهنگي است زيرا در سخت ترين شرايط کشور اين مردم هستند که با بصيرت خود وارد  صحنه مي شوند که نمونه آن را در فتنه 88 می توان به وضوح مشاهده کرد.

عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران با اشاره به پيروزهاي متعدد جبهه مقاومت در منطقه خصوصا در حلب سوريه و برخي شهرهاي عراق بيان داشت: تدبير بي نظير مقام معظم رهبري و جانفشاني هاي رزمندگان اسلام همه معادلات منطقه و جبهه مقاومت را تغيير داد و خواب دشمنان و مستکبران عالم را با یأس تبديل کرد و امروز با رهبري بي بديل مقام معظم رهبري ايران اسلامي امن ترين کشور در منطقه و جهان به شمار مي رود.

استاد حوزه علميه مازندران با اشاره به تاکيدات مکرر مقام معظم رهبري در خصوص فتنه سال 88 و مردود شدن برخي خواص بي بصيرت خاطر نشان کرد: ولايت مداري مردم ايران اسلامي در تاريخ نهم دي براي هميشه در تاريخ ماندگار شد و امروز ايران اسلامي به برکت خودشناسي و دشمن شناسي از تمامي فتنه ها با سربلندي و موفقيت عبور خواهد کرد.

وی با بیان این که در حماسه نهم دي ماه 88، ملت ايران در پرتو بصيرت با پيروي از فرمان رهبر خويش، پيروزي جبهه حق عليه باطل را رقم زدند، تصریح کرد: در حماسه نهم دي تجديد حيات انقلاب اسلامي را نظاره‌گر بوديم و رخ‌نمايي بصيرت مردم در اين روز موجب شده که تعظيم اين روز به منزله تعظيم شعاير ديني باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که منافقان، بدخواهان و بردگان شيطان، هميشه منتظر ضربه زدن به نظام و انقلاب با غبارآلود کردن و مسموم ساختن فضا از سوی غبار فتنه هستند، گفت: در فتنه 88 باطل در سايه حق جلوه کرد و حاميان فتنه و فتنه گران به بهانه گرفتن حق و رأي مردم به دنبال کسب مطامع شخصي و قدرت بودند.

حجت الاسلام شکریان با بيان اين که فتنه 88 بزرگ ترين فتنه عليه نظام در طول تاريخ انقلاب اسلامي بود، گفت: نهم دي نقطه عطفي در تاريخ نظام و انقلاب است؛ در اين روز مردم ما از هر قشر و قوميت و مذهب با شعار اسلام به ميدان آمده و در دفاع از نظام و انقلاب اسلامي، وحدت و يکپارچگي خود را به نمايش گذاشتند.

وی اظهار داشت: نهم دی حماسه‌اي جاويد است كه در آن ملت شريف ايران خروشيدند و با بصيرت در راه تحقق اهداف نظام اسلامي اموج فتنه را با تأسي از سرور و سالار شهيدان امام حسين (ع) در هم شكستند و كشتي انقلاب را با حركت خودشان به ساحل امن رهنمون كردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اينکه رويارويي و تقابل حق طلبي ملت ايران با ائتلاف کفر و نفاق همچنان ادامه دارد، اذعان کرد: استکبار جهاني، شکست‌خوردگان و عناصر فتنه، به‌ دنبال انتقام گرفتن از مردم بصير ايران اسلامي به عنوان حماسه‌سازان بزرگ نهم دي هستند و با تمام قوا براي ممانعت از پيشرفت هاي ملت ايران به صحنه آمده اند؛ لذا مي‌طلبد همه هوشيارانه از ولي فقيه تبعيت کنيم./1317/202/ب2

ارسال نظرات