۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۷۰۶۶۸
مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم:

کسانی که به آمریکا تکیه می‌کنند، فهم سیاسی ندارند

حجت الاسلام دهقانی گفت: باید اتفاقات 9 دی مثل واقعه کربلا به خوبی برای مردم به ویژه قشر جوان بازگو شود و صرف شعار نباشد؛ باید شعور را در ملت بالا ببریم و به مردم بگوییم که زمینه به وجود آمدن فتنه چه چیزی بود که حماسه 9 دی سبب براندازی آن و جمع شدن سفره‌اش شد.
حجت الاسلام و المسلمین دهقانی

حجت الاسلام فرهاد دهقانی مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با ضرورت گرامیداشت حماسه 9دی گفت: با توجه به اینکه مطالعه تاریخ سبب افزایش بصیرت انسان می‌شود و همچنین مواردی مثل کم‌بصیرتی و عوام‌فریبی خواص در تمامی دوره‌های تاریخی وجود داشته است، اگر یاد و خاطره حماسه‌ عظیمی که با حضور میلیونی مردم ایران در روز 9 دی در پاسخ به بی‌حرمتی‌های فتنه‌گران بوجود آمد، خاموش شود، امکان این مسأله وجود دارد که حادثه‌ای مثل آن دوباره تکرار شود.

وی در ادامه افزود: همان‌طور که اگر حوادثی نظیر جنگ جمل و واقعه کربلا به فراموشی سپرده شود، دوباره حادثه‌های این‌چنینی همان‌طور که در هر عصری به وقوع پیوسته، در حال حاضر نیز بوجود خواهد آمد؛ با مطالعه تاریخ می‌بینیم که پامنبری‌های پیامبر اکرم(ص)، جلوی امام علی(ع) ایستادند؛ پامنبری‌های امام علی(ع) در مقابل امام حسن(ع) ایستادند؛ شمر فرمانده درجه یک حضرت علی(ع) بود، با این حال در کربلا امام حسین(ع) را کشت.

باید اتفاقات 9 دی به خوبی برای مردم به ویژه قشر جوان بازگو شود

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم اظهار داشت: باید اتفاقات 9 دی به خوبی برای مردم به ویژه قشر جوان بازگو شود و صرف شعار نباشد باید مثل کربلا شعور را در ملت بالا ببریم و به مردم بگوییم که اصلاَ زمینه به وجود آمدن فتنه چه چیزی بود که حماسه 9 دی سبب براندازی آن و جمع شدن سفره‌اش شد.

حجت الاسلام دهقانی بیان داشت: عمروعاص که در خدعه و نیرنگ بسیار مشهور بود، در یکی از جنگ‌ها به معاویه گفت امروز صلاح است که نه روی قشون خودت تکیه کنی نه روی فریب‌های من، فقط دعا کن در لشکر علی پر از آدم‌های نادان و احمق باشد، اگر نادان نباشند و بصیرت داشته باشند، نه نقشه‌های من می‌تواند آنها را زمین بزند و نه لشگر تو؛ که همین طور هم شد و در لشگر امیرالمؤمنین علی(ع) پر بود از آدم‌های بی‌بصیرت و نادان که وقتی قرآن را سر نیزه دادند، گفتند اینها مسلمانند، ما با مسلمان نمی‌جنگیم و مسلمان‌کشی نمی‌کنیم.

وی ابراز داشت: ما باید عوام و کسانی که سواد و توان ندارند، بصیرت و آگاهی ببخشیم، چرا که در غیر این صورت باعث می‌شویم امام زمان(عج) خانه نشین و شیعه تضعیف شود و حکومت به جایی برسد که دشمنان ما راحت علیه ما تصمیم بگیرند و خط و نشان بکشند؛ اگر عوام مردم بصیرت داشته باشند، خواص هر کاری هم بخواهند انجام دهند، عوام مردم نمی‌گذارند که از راه در بیایند.

چشم امید مسلمانان جهان به اسلام حاکم در ایران است

حجت الاسلام دهقانی اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند انقلاب ما تا لبه پرت‌گاه رفت؛ یعنی اگر 9 دی نبود و مردم به صحنه نمی‌آمدند، شاید این موقعیت و اقتداری که در حال حاضر شیعه دارد، آن وقت نداشت؛ نه تنها در ایران بلکه در یمن، بحرین و سوریه با وجود رنج‌های بسیاری که متحمل شده‌اند، اگر ایستادگی نمی‌کردند، همین حکومتی هم که الان دارند، قطعاَ نداشتند.

وی در ادامه گفت: مسلمانان جهان و حتی اکثر اهل تسنن، چشم امیدشان به اسلام ایرانی است که به اسلام ناب محمدی(ص) ختم می‌شود، نه به اسلام عربستانی که به یهود و آمریکا منتهی می‌شود؛ از این رو با تبلیغ و ترویجی که داعش از اسلام در جهان راه انداخته، اسلام را غریب کرده و جلوه بدی از آن نشان داده‌اند، اگر انقلاب اسلامی ما هم از این طرف ضربه می‌خورد، یقیناَ از اسلام واقعی چیزی باقی نمی‌ماند.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم در تحلیل نقش این حماسه بی نظیر در حفظ امنیت کشور ابراز داشت: اگر مردم در این روز نمی‌آمدند، ما دیگر امنیتی نه به لحاظ دینی و نه به لحاظ جانی نداشتیم و کشور دو دستی به بیگانگان تقدیم شده بود؛ آمریکا موسوی و کروبی را نمی‌خواهد آمریکا این را می‌خواهد که به هر وسیله و حربه‌ای بر کشور تسلط داشته باشد.

وی بیان داشت: انگلیس دلش برای امثال رجال خواص نمی‌سوخت، هر چند که اینها از روی بی‌بصیرتی و ناآگاهی در زمین آنها بازی می‌کردند ولی آنها فقط دنبال منافع خودشان بودند؛ این چهره بیگانگان را به کرات در تاریخ دیده و شنیده‌ایم.

حجت الاسلام دهقانی اظهار داشت: ما شاهد بودیم که همه چیز و همه کس صدام، آمریکا و انگلیس بودند و تنها کسانی هم که او را خوار، زمین‌گیر، ذلیل و در آخر دستگیرش کردند، همین‌ها بودند و ناامنی‌هایی که در کشورهای دیگر  شاهد آن هستیم، از سوی همین‌ها درست شده است؛ هم‌چنین می‌خواهند کشور ما به همین جا کشیده شود.

بیگانگان به وسیله شعارهای به ظاهر زیبا می‌خواهند در مردم ایران رخنه و نفوذ کنند

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم در ادامه گفت: بیگانگان به وسیله شعارهایی که لباس‌های زیبایی هم به تن این شعارها کرده‌اند (مثل آزادی، جوان باید هر طور دوست دارد بگردد و بپوشد، با حجاب جوان‌ها را محدود کرده‌اند، آزادی را از مردم گرفته‌اند) با این شعارهای به ظاهر زیبا می‌خواهند رخنه و نفوذ کنند.

وی بیان داشت: آنها می‌خواهند با ایجاد تفرقه و ناامنی که تنها راه سود بردن از کشورها هست، بر اساس همان سیاست انگلیسی که می‌گوید "تفرقه بنداز حکومت کن"، ذهن مردم را به جایی مشغول و سرگرم کنند و از آن طرف هر چقد دوست دارند چپاول‌گری کنند؛ مثل عراق و سوریه که تانکر تانکر نفت کشورهای‌شان را به غارت و تاراج بردند.

حجت الاسلام دهقانی در تبیین نقش بیگانگان در فتنه 88 و اهداف آنها گفت: بیگانگان کشور ما را کشوری دارای ولایت و رهبری می‌دانند که به کسی اجازه دخالت و تسلط نمی‌دهد؛ هر چند که برخی از مسؤولان ما به اینها راه می‌دهند و دخیل‌شان می‌کنند، اما آنها باید با محکم گرفتن، هیچ وقت چنین اجازه‌ای را به آنها ندهند.

وی در ادامه افزود: بیگانگان در جریان فتنه فکر می‌کردند با ایجاد آشوب‌ها دیگر همه چیز تمام شد و می‌توانند بر کشور ما مسلط شوند؛ برای آنها فرقی ندارد چه کسی روی کار باشد، مهم این است فقط کسی باشد که به آنها خدمت‌ بدهد و سر فرصت اگر دیدند اذیت‌شان می‌کند، او را از سر راه بر‌می‌دارند؛ همان کاری که با مصدق و دیگران کردند.

در جهان فعلی حکامی که به آمریکا تکیه کنند، فهم سیاسی ندارند

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم اظهار داشت: ما در این فتنه هر صدمه‌ای خوردیم از همین خواص بود که فکر می‌کردند بیگانکان برای آنها دلسوزند و در برجام هم می‌گفتند، چرا ما با آمریکا بد باشیم، آمریکا که برای ما دلسوز است، آقای اوباما چقد باشخصیت است، سال نو را به زبان فارسی به ما تبریک می‌گوید؛ این نوع عوام فریبی‌ها مصداق  همان حرفی است که عمروعاص به معاویه گفت، دعا کن در لشگر علی آدم‌های نادان باشند؛ بیگانگان با همین ترفندها سر بزنگاه کشور را می‌برند و انگار نه انگار هیچ قول سیاسی داده‌اند.

وی در ادامه گفت: آنها در این فتنه تنها چیزی که می‌خواستند تسلط بر کشور ما بود؛ بعضی عمداَ و برخی از روی نادانی و ناآگاهی در زمین آنها افتادند و چرخ این بازی را هر طور که آنها دوست داشتند، برای‌شان می‌چرخاندند؛ در جهان فعلی حکامی که به آمریکا تکیه کنند، قطعاَ از شعور و عقل سیاسی بویی نبرده‌اند؛ کسی که شعور سیاسی داشته باشد، می‌بیند که اینها به کسی وفا نکرده‌اند.

حجت الاسلام دهقانی در تحلیل نقش فتنه 88 در تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران با تصویب قطعنامه 1929 ابراز داشت: الحمدلله با شرکت درصد بالای مردم در انتخابات، بیگانگان در مقابل کشور ما زانو زدند و فهمیدند ایران کشوری نیست که بتوانند او را زمین بزنند؛ تحلیل گران سیاسی آنها می‌گفتند با فتنه 88 و تشدید تحریم‌ها، دیگر پنبه ایران زده شده؛ در حالی که با حضور مردم بار دیگر دیدند که ملت ایران چطور پشت سر ولایت فقیه و حکومت اسلامی هستند و نمی‌توانند آن را زمین بزنند.

وی در ادامه گفت: بیگانگان در فتنه 88 امیدوار شده بودند، همان‌طور که توانسته‌اند عده‌ای را با یک سری بهانه وسط این آشوب بکشند، پس با تنگ کردن عرصه اقتصادی، کاهش توان و قدرت خرید مردم و سخت شدن زندگی بر آنها باز هم می‌توانند، آنها را بیرون بکشند؛ بنابراین تنها راه از بین بردن انقلاب و حکومت اسلامی ایران و مقابله کردن مردم با حکومت را در تشدید تحریم‌ها دیدند، تا با فشارهای اقتصادی مردم را علیه حکومت بشورانند.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم اظهار داشت: بعضی از فشارهای اقتصادی ما ناشی از عوامل بیرونی است ولی بعضی از آنها هم به خاطر بی‌تدبیری‌های داخلی است؛ ما می‌توانستیم با پیاده کردن اقتصاد مقاومتی، پیشگیری و برخورد با اختلاس‌ها و پرداخت حقوق‌های نجومی و سایر بی‌عدالتی‌ها، وضع اقتصادی بسیار مطلوب‌تری نسبت به سایر کشورهایی که در حال حاضر از ما جلوتر هستند، داشته باشیم؛ آنها فشارهایی از بیرون آوردند ولی بی‌تدبیری ما هم بی‌تقصیر نبود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اکثریت مردم ما بیدار بودند ولی عده خیلی کمی از تیم فتنه فریب خورده بودند، همان‌ها هم بعدها با روشن‌گری، بیدار شده و در 9 دی به خیابان‌ها آمدند تا بگویند ما اهانت به دین اسلام، امام حسین(ع) و عاشورا را هرگز برنمی‌تابیم./300/966/ب1

ارسال نظرات