۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۷۰۷۷۸
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

۹ دی روز در مقابل هم قرار گرفتن حسینیان در برابر یزیدیان زمان بود

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ۹ دی روز مقابله حق با باطل بود، یعنی روز مقابله جبهه هابیلیان در برابر قابیلیان و روز در مقابل هم قرار گرفتن حسینیان زمان در برابر یزیدیان زمان بود.
سید رضا تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی که عصر امروز در جوار حرم مطهر احمد بن موسی(ع)‌برگزار شد، گفت: روز ۹ دی روز تجدید بیعت مردم با نظام اسلامی بود.

وی در ادامه افزود: این روز، روز اعلام وفاداری مردم به رهبری نظام اسلامی و شخص اول کشور، اعلام وفاداری به نظام و دین و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی اظهار داشت: روز ۹ دی روز مقابله حق با باطل بود، یعنی روز مقابله جبهه هابیلیان در برابر قابیلیان و روز در مقابل هم قرار گرفتن حسینیان زمان در برابر یزیدیان زمان بود.

وی ادامه داد: جلوه این حضور آن‌قدر زیاد  باشکوه بود که توانست نظام را از یک چالش بسیار مهم و توطئه یا که طراحی کرده ‌بودند نجات دهد.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که یوم‌الله را باید گرامیداشت، ابراز کرد: ایام‌الله نباید به فراموشی سپرده شود، زیرا ایام‌الله محدود به یک مقطع زمانی خاص نیست و در طول تاریخ و زندگی ما باید بدرخشد و زنده باشد.

وی ادامه داد: ایام‌الله راه را برای زندگی بهتر روشن می‌کند و به جان‌ها نیرو می‌بخشد، ازاین‌رو چنین حوادثی نباید به فراموشی سپرده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان انگیزه‌های مردم برای حضور در حماسه با شکوه ۹ دی بیان کرد: مردم با وجود این که از قبل هماهنگی نشده بود، بخشنامه و آیین‌نامه‌ای صادر نشده بود با تمام وجود در صحنه حاضر شدند و خواستند فتنه را خاموش کنند.

پیام‌های حضور مردم به دشمنان و دوستان داخلی و خارجی

وی ادامه داد: بهترین شیوه مقابله با موج‌های شیطانی حضور مردم مخلص در صحنه است، حضور مردم در صحنه‌های مختلف دربردارنده پیام‌های متنوع و گسترده‌‌ای به دشمنان و دوستان داخلی و خارجی است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: پیام حضور مردم به دشمنان دین و ملت این است که ما همیشه در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام و دین ایستاده‌ایم همان‌گونه که در مقابل صدام و استکبار جهانی ایستادیم و شعار دادیم«توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد» و همان‌گونه شعار دادیم«هیهات منا الذله».

وی ادامه داد: پیام دیگر حضور مردم در صحنه‌های انقلاب این است که به دشمنان پیام می‌دهیم نهضت ما نهضت حسینی است و ما با این تصمیم، عزم، جدیت و قدرت ایستاده‌ایم و دست از آرمان‌های ولایت و شهدا برنمی‌داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی بیان کرد: پیام حضور ما در صحنه‌ به دوستان داخلی و خارجی از جمله نیروهای مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین و دیگر نقاط جهان این است که ما ایستاده‌ایم و هرگز مقاومت در برابر استکبار را ترک نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: ما برای این حضور و همبستگی در همه عرصه‌ها شهید داده‌ایم، در روحانیت و محراب، در عرصه هسته‌ای، در عرصه دفاع از حرم و کیان انقلاب اسلامی شهید داده‌ایم و با این سرمایه‌گذاری بزرگ و گسترده روی پای خود ایستاده‌ایم.

بهترین شخصیت‌ها و سرمایه‌های انسانی را هزینه کرده ایم

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تأکید کرد: ملت ایران در راه دفاع از ارزش‌های دینی و حضور سربلند در مسیر مقاومت در برابر استکبار بهترین شخصیت‌ها، انسان‌ها و سرمایه‌های انسانی خود را هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: هر کجا که نیاز به حضور مردم بوده است، در بیابان‌های خوزستان، کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان، در کوچه و خیابان، در مسجد، مدرسه، دانشگاه، حوزه و همه‌جاهایی که نیاز به حضور بوده است، پیر و جوان حضور جدی داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد: دشمنان ما یک روز غائله گنبد کاووس را راه انداختند، یک روز خلق مسلمان در تبریز، یک روز غائله خلق عرب در خوزستان، یک روز در کردستان غائله راه انداختند و خواستند این کشور را قطعه‌قطعه کنند اما ملت ایران بر دهانشان زد و جوابشان را داد.

وی ادامه داد: دشمنان با استفاده از انسان‌های ساده‌لوح در لباس‌های مختلف افرادی را در مقابل نظام و ملت قرار دادند، یک روز آیت‌الله شریعتمداری، یک روز آیت‌الله منتظری و یک روز هم می‌خواستند آیت‌الله طالقانی را در مقابل ملت و نظام قرار دهند که آيت‌الله طالقانی بر دهانشان زد.

وی در پایان به بیان تفاوت‌های جنگ خارجی با جنگ داخلی و فتنه پرداخت و گفت: این فتنه با فتنه‌های دیگر و جنگ‌ تحمیلی که هشت سال طول کشید متفاوت بود، مبارزه با فتنه پیچیده‌تر از مبارزه و جنگ نظامی است، در فتنه افرادی در لباس خودی و با استفاده از شعارهای زیبا کیان اسلامی را مورد هجمه قرار دادند.

شایان ذکر است، در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان فارس، جامعه روحانیت شیراز، فرماندهان نظامی و انتظامی و دیگر مسؤولان ارشد استانی حضور داشتند و استاندار فارس غائب جلسه بود./201/919/ب1

ارسال نظرات