۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۷۱۳۱۶
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

معرفت، محبت و فرمان‌بری حقیقت ارائه حق در محضر امام است

استاد مرکز تخصصی مهدویت مکلف بودن و مقید بودن به تکالیف ثقلین را اساس بندگی توصیف کرد و گفت: تمام وظایف مؤمن در مقابل با امام عصر(عج) معرفت به ساحت امام است؛ بر این اساس مبانی اسلامی مؤمن را به محبت اهل‌بیت(ع) دعوت کرده‌اند.
معرفت به امام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نائینی امروز در برنامه زمزم معرفت که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به تحلیل راز آفرینش و خلقت در بیان شرع مقدس اسلام پرداخت و اظهار داشت: هدف از خلقت انسان عبودیت و بندگی است؛ بر این اساس حقیقت عبودیت مفید بودن در سیر زندگی بشر را معنا می‌بخشد چراکه مفید بودن فقط در ذیل موضوع بندگی معنا و مفهوم حقیقی خود را پیدا می‌کند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت مکلف بودن و مقید بودن به تکالیف ثقلین را اساس بندگی توصیف کرد و گفت: تمام وظایف مؤمن در مقابل با امام عصر(عج) معرفت به ساحت امام است؛ بر این اساس مبانی اسلامی مؤمن را به محبت اهل‌بیت(ع) دعوت کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که محبت اساس زندگی مؤمن را شکل می‌دهد، عنوان داشت: اطاعت، فرمان‌بری و تسلیم در برابر خداوند متعال سومین محور تعیین‌کننده زندگی مؤمن را شکل می‌دهد؛ بر این اساس فرمان‌بری و تسلیم محض بودن اساس کنش‌های اجتماعی مؤمن را شکل خواهد داد.

حجت‌الاسلام نائینی با بیان این‌که معرفت تاریخی و شناسنامه‌ای اولین و ابتدایی‌ترین مرحله معرفت از منظر شرع مقدس است، گفت: معرفت شناسنامه‌ای برای مؤمن لازم است، اما این‌گونه از معارف برای دست‌یابی به زندگی مؤمن معیار در زمان غیبت کافی نیست؛ بر این مدار باید حقیقت معرفت بتواند تمام ابعاد موردنظر امام را در زندگی مؤمن و اساس کنش‌های فردی و اجتماعی او جاری و حاکم کند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این‌که رابطه امام و مأموم یک رابطه متقابل است، ابراز داشت: این رابطه در زندگی مؤمن هر روز حداقل پنج بار برای مؤمن یادآوری می‌شود؛ بر این اساس مؤمن در نماز می‌آموزد که چگونه با امام خود ارتباط برقرار کند و اوصاف معرفتی امام را چگونه در شئون مختلف خود در اجتماع انسانی جاری کند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان این‌که مجاورت به امام به معنای معرفت به حق امام نیست، اظهار داشت: مجاورت حقیقی با امام آن مجاورتی است که بتواند با معرفت امام را در افعال فردی و اجتماعی خود سرلوحه خود قرار دهد؛ بر این اساس دهه بصیرت حقیقت همراهی با ولایت است./837/202/ب3

 

ارسال نظرات