۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۷۱۳۵۸

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

برگزاری نخستین همایش تجلیل از خادمان قرآنی اربعین، خدمت به امامزادگان از بزرگ ترین توفیقات الهی و حضور سالانه بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر زائردر امامزاده های چهارمحال و بختیاری بخشی از اخبار سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه  در این همایش همچنین حجت الاسلام حمید محمدی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سید علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، دکتر محمد حسین محمد زاده، رئیس شبکه قرآن و معارف سیما، دکتر حمید احمدی، رییس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی و دکتر حسن محمدی، دبیر شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی اربعین و دیگر مسئولین و اساتید قرآنی کشور حضور خواهند یافت.

خدمت به امامزادگان ازبزرگ ترین توفیقات الهی

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، در دیدار با دست اندر کاران ، هیئت امناء و خادمان امامزاده  محمد هلال بن علی(ع) با اشاره به اینکه احیاء بقاع متبرکه و حرم مطهر امامزادگان امری بسیار ارزشمند و با اهمیت است، افزود: خدمت به امامزادگان و فرزندان ائمه معصومین علیهم السلام از بزرگ ترین توفیقات الهی است که نصیب برخی افراد می شود.

 این مدرس حوزه علمیه قم تصریح کرد: تلاش شما خادمین برای احیای این مضجع شریف و نورانی تلاشی در راستای تقویت مسائل دینی و انقلابی مردم و احیای باورهای دینی در جامعه است.

 وی این امر را بسیار ارزشمند تلقی کرد و افزود: خادمین حرم مطهر امامزادگان باید به خود ببالند که در کنار کسب و کار و زندگی روزمره خود چنین توفیق بزرگی از جانب پروردگار شامل حالشان شده که در راه تقویت امور دینی خود و جامعه گام بر می دارند.

 فاضل لنکرانی برگزاری کنگره ملی محمد هلال بن علی علیه السلام در خرداد ماه سال آتی  را کاری بسیار بزرگ و قابل تقدیر دانست و ضمن تشکر از عوامل اجرایی و شرکت کنندگان این کنگره، توفیقات روزافزون الهی را برای این آستان مقدس آرزو کرد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین  با اشاره به برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزاده  محمد هلال بن علی علیه السلام، برگزاری محفل انس با قرآن در ماه نزول این کتاب آسمانی با جمعیت زیاد و نظم قابل قبول در شهرستانی کوچک را کاری بسیار عالی و تاثیر گذار عنوان کرد.

حضور سالانه بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر زائردر امامزاده های چهار محال بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سالانه بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به زیارت امامزاده های این استان مشرف می شوند، گفت: حرم مطهر بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) نیز بیشترین زوار را دارد.

حجت الاسلام سید نورالله جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 265 امامزاده و بقعه متبرکه در این استان وجود دارد که هر ساله زیارتگاه عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) است.

وی یادآور شد: وجود حرم امامزادگان و بقاع متبرکه در نقاط مختلف استان  کهگیلویه و بویراحمد آثار و برکات متعدد مادی و معنوی دارد و این امر مهم نیز بر هیچ کس پوشیده نیست.

جنتی پور، با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های میزبان  بیشترین بارگاه امامزادگان (ع) در کشور است، عنوان کرد: بیشتر این امامزادگان از نوادگان امام سجاد (علیه السلام)، امام موسی کاظم (علیه السلام) و امام محمد تقی (علیه السلام) هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، حرم مطهر امامزادگان  را پناهگاهی برای ملت ایران و دیگر کشورهای مسلمان دانست و اذعان داشت: بقاع متبرکه جایگاه خاصی بین مردم کهگیلویه و بویراحمد دارند.

جنتی پور، با بیان اینکه سالانه بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر به زیارت  امامزاده ها و بقاع متبرکه این استان مشرف می شوند، ادامه داد: حرم مطهر بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) خواهر امام رضا (علیه السلام) نیز بیشترین زوار را در طول سال به خصوص ایام تعطیلات نوروزی دارد.

وی بیان داشت: ائمه اطهار (علیهم السلام) برای ترویج دین مبین اسلام، هدایت  مردم و حفظ کرامت انسانی از هیچ تلاشی دریغ نکردند و باید یاد و نام آنان نیز همواره گرامی داشته شود.

معاون اول قوه قضاییه امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) را زیارت کرد

حجت الاسلام علیرضا محلوجی اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه به همراه جمعی از مسئولان شهرستان بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام بادرود، امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) بادرود را زیارت کرد.

وی در ادامه افزود: در این بازدید معاون اجرایی آستان مقدس این امامزادگان واجب التکریم پاره ای از مسائل و مشکلات قضایی مربوط به موقوفه های این آستان مقدس را بیان کرد و از ایشان خواستار یاری و کمک در جهت رفع مسائل و مشکلات شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود ادامه داد: همچنین در پایان حضور معاون اول قوه قضائیه در این آستان مقدس، تابلو عکس امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) بادرود از طرف رئیس هیئت امنا این امامزادگان عظیم الشان به وی اهداء شد.

مالکیت بیش از 14 هزار هکتار زمین اختلافی در سمنان حل‌وفصل شد

در نشست سه‌جانبه مدیران ادارات کل اوقاف و امور خیریه، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد، مدیران سه دستگاه برای تعیین تکلیف اراضی اطراف آستان مقدس امامزادگان در قالب توسعه حریم و اخذ سند محدوده تعیین‌شده بین اوقاف و منابع طبیعی به گفت‌وگو نشستند. یکی از چالش‌هایی که مدت‌ها طولانی بین ادارات کل اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان وجود داشت، بحث حریم‌ها و اراضی بود که امروز درباره آن تصمیم گیری شد.

در این جلسه که برای اخذ سند اراضی تثبیت‌شده برگزار شد، طی تفاهم‌نامه‌ای با مدیرکل ثبت سند استان سمنان، مقرر شد تا در یک پروسه زمانی مشخص‌شده، موارد اختلافی حل‌وفصل شود تا نسبت به اخذ سند اقدامات صورت گیرد و مالکیت تثبیت شود./1325/303/ب3

 

 

 

ارسال نظرات