۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۷۱۵۷۶
آیت الله حسینی بوشهری در گفت وگو با رسا:

آیت الله شرعی در تثبیت نظام اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد

غضو شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب آیت الله شرعی از چهره های شاخصی بودند که در جهت تثبیت نظام اسلامی از هیچ تلاشی دریغ و فروگذار نکردند.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده فعلی مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری آیت الله حسینی بوشهری

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال آیت الله شرعی گفت: مرحوم آیت الله شرعی از چهره های انقلابی زمان ما بودند.

وی افزود: چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب ایشان در مبارزات حضور فعالی داشتند و در جهت تحقق اهداف و منویات حضرت امام تلاش های خستگی ناپذیری از خود نشان دادند، افزون بر تحصیلات عالیه در حوزه علمیه قم و کسب استفاده از محضر مراجع بزرگوار و شخصیت های برجسته در زمینه مبارزات و گره گشایی و خدمات نسبت به مردم حضوری فعال داشتند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پس از پیروزی انقلاب آیت الله شرعی از چهره های شاخصی بودند که در جهت تثبیت نظام اسلامی از هیچ تلاشی دریغ و فروگذار نکردند، اظهار داشت: ایشان در صحنه های گوناگون حضور داشتند.

وی ادامه داد: حتی نسبت به دور ترین نقاط کشور اگر احساس می کردند که باید قدمی بردارند تا رفع مشکلی شود حضور پیدا می کردند و نسبت به رفع مشکل اقداماتی انجام می دادند؛ آیت الله شرعی از اعضای برجسته جامعه مدرسین حوزه بودند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که آیت الله شرعی در مراحل گوناگون حرکت انقلابی جامعه مدرسین حضور فعال داشتند، ابراز داشت: در صدور اطلاعیه و در پیگیری حرکت مبارزان جامعه مدرسین ایشان نقش کلیدی و فعال داشتند.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مؤثر و تأثیرگذار ایشان تأسیس حوزه های علمیه خواهران بود، ایشان هم در تأسیس جامعة الزهرا سهم وافری داشتند  و هم در تأسیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تلاش فراوانی کردند؛ پس از پیروزی انقلاب با این اقدام ایشان حوزه های علمیه خواهران گسترش بسیارخوبی در سطح کشور پیدا کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز خواهران طلبه در سطوح گوناگون به تحصیل می پردازند و اساتید برجسته ای در میان طلاب خواهر حوزه ها حضور دارند و این یکی از اقدامات مؤثر نسبت به فرهنگ کشور بود که آیت الله شرعی انجام داد.

وی اضافه کرد: بخشی از جامعه ما را زنان تشکیل می دهند و آن ها می توانند در نهادینه کردن فرهنگ انقلاب و ارزش های انقلاب سهم وافری داشته باشند به ویژه که در حوزه های علمیه بتوانند به تحصیل بپردازند و رشد اخلاقی، علمی و معنوی داشته باشند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات